Ro'yxatga olish sanasi 05 Dekabr 2024
111 SotishMaktabgacha yoshdagi bolalarga estetik tarbiya berish vazifalari, metodlari, vositalari
MUNDARIJA
KIRISH………………………………………………………………………….…3
I-BOB.MAKTABGACHA YOSHDAGI BOLALARDA ESTETIK TARBIYANING AHAMIYATI
1.1 Estetik tarbiyaning maqsadi va vazifalari………………………………………8
1.2 Estetik tarbiyaning bolalarning hissiy va aqliy rivojlanishiga ta’siri……..........12
1.3 Estetik tarbiya va yosh psixologiyasi………………………………………….17
II-BOB. MAKTABGACHA YOSHDAGI BOLALARGA ESTETIK TARBIYANI TASHKIL ETISH METODLARI
2.1 Estetik tarbiya metodlari va ularning ahamiyati…………………………..….22
2.2 O‘yin va mashg‘ulotlar orqali estetik tarbiya…………………………………27
2.3 Estetik ta’limda ta’lim vositalarining roli……………………………………..31
III-BOB. ESTETIK TARBIYANI AMALGA OSHIRISH VOSITALARI VA AMALIYOTDA QO‘LLANILISHI
3.1 Estetik tarbiya vositalarining turlari………………………………………….36
3.2 Estetik tarbiyani amalga oshirishda o‘qituvchining roli……………………...40
3.3 Estetik tarbiyaning natijalari va uning ijtimoiy ahamiyati……………………45
XULOSA…………………………………………………………………………50
FOYDALANILGAN ADABIYOTLAR………………………………………..52
KIRISH
Shavkat Mirziyoyev bolalarning jismoniy rivojlanishi va sog'lom turmush tarzini shakllantirishga alohida e'tibor qaratadi. U ta'kidlaydi: "Bizning kelajagimiz — sog'lom avlodda. Shuning uchun bolalarimizni jismoniy tarbiya va sportga jalb qilishimiz zarur."
Shavkat Miromovich Mirziyoyev
Estetik tarbiya — bu bolaning estetik his-tuyg‘ularini rivojlantirish, go‘zallikni anglash va tasavvur qilish, shuningdek, san’at, tabiat va atrof-muhitga bo‘lgan estetik munosabatini shakllantirish jarayonidir. Maktabgacha yoshdagi bolalar o‘z hayotining dastlabki davrida ko‘plab yangi tajribalarga ega bo‘lishadi. Ushbu davrda ularning hissiy, aqliy va ijodiy rivojlanishi tezlashadi va bu jarayonning asosiy tarkibiy qismlaridan biri estetik tarbiya hisoblanadi.Maktabgacha yoshdagi bolalarda estetik tarbiyaning ahamiyati, ularning dunyoqarashini shakllantirish, go‘zallikni anglash va tasavvur qilishni o‘rgatish, ijtimoiylashuv va jamoaviylikni rivojlantirishga qaratilgan bo‘lishi lozim. Estetik tarbiya bolalar uchun yangi g‘oyalarni o‘zlashtirishda, san’at va tabiiy hodisalar orqali dunyo bilan aloqalarini yanada chuqurlashtirishda muhim rol o‘ynaydi. Shu bilan birga, estetik ta’lim bolalarning fikrlash va ijodkorlik qobiliyatlarini rivojlantiradi, ularni jismoniy va hissiy jihatdan to‘liq rivojlanishiga yordam beradi.
Ushbu mavzu, maktabgacha yoshdagi bolalarga estetik tarbiya berishning muhim jihatlarini va uning amaliy usullarini tahlil qilishga bag‘ishlangan. Kirish qismida biz estetik tarbiyaning bolalar uchun qanchalik zarur ekanini va uning rivojlanishiga qanday ta’sir qilishini ko‘rsatib o‘tamiz. Har bir bobda, estetik tarbiyaning maqsadlari, metodlari, vositalari va amaliyotda qanday samarali qo‘llanilishi kerakligi haqida batafsil ma’lumotlar keltiriladi. Estetik tarbiya, shuningdek, bolalar dunyoqarashini, ijodiy va estetik qobiliyatlarini shakllantirishda muhim omil bo‘lib xizmat qiladi.
Mavzuning dolzarbligi: Maktabgacha yoshdagi bolalar uchun estetik tarbiya mavzusi dolzarb ahamiyatga ega, chunki bu yoshdagi bolaning hissiy va aqliy rivojlanishida estetik ta’lim muhim o‘rin tutadi. Bolalar bu davrda dunyoqarashlarini shakllantiradi, go‘zallikni idrok etish, ijodkorlik va tasavvur qilish kabi qobiliyatlarni rivojlantiradilar. Estetik tarbiya nafaqat san’atga qiziqishni oshiradi, balki bolalarning axloqiy va estetik qadriyatlarini ham shakllantiradi. Boshqa tomondan, estetik tarbiya orqali bolalar tabiat va atrof-muhitni anglab, ularga nisbatan estetik munosabatda bo‘lishni o‘rganadilar.
Zamonaviy ta’lim tizimida bolalarga estetik tarbiya berishning ahamiyati ortib bormoqda, chunki go‘zallikni anglash va tasavvur qilish, san’atga oid qobiliyatlarni rivojlantirish, bolaning umumiy rivojlanishida muhim rol o‘ynaydi. Shuningdek, estetik tarbiya orqali bolalar ijodiy fikrlashga, o‘z fikrini ifodalashga, muammolarni yechishda yaratkichlikka ega bo‘ladilar. Bu esa ularni ijtimoiy faol va yetuk shaxslar sifatida tarbiyalashda katta ahamiyatga ega.Ushbu mavzuning dolzarbligi shundaki, bugungi kunda bolalar uchun estetik ta’lim metodlari va vositalarini samarali qo‘llash, ularning hissiy va aqliy rivojlanishiga ijobiy ta’sir ko‘rsatish orqali jamiyatga ijodkor, estetik jihatdan barkamol shaxslarni tayyorlash muhim vazifa hisoblanadi.
Kurs ishining maqsadi: Maktabgacha yoshdagi bolalar uchun estetik tarbiya mavzusi dolzarb ahamiyatga ega, chunki bu yoshdagi bolaning hissiy va aqliy rivojlanishida estetik ta’lim muhim o‘rin tutadi. Bolalar bu davrda dunyoqarashlarini shakllantiradi, go‘zallikni idrok etish, ijodkorlik va tasavvur qilish kabi qobiliyatlarni rivojlantiradilar. Estetik tarbiya nafaqat san’atga qiziqishni oshiradi, balki bolalarning axloqiy va estetik qadriyatlarini ham shakllantiradi. Boshqa tomondan, estetik tarbiya orqali bolalar tabiat va atrof-muhitni anglab, ularga nisbatan estetik munosabatda bo‘lishni o‘rganadilar.
Zamonaviy ta’lim tizimida bolalarga estetik tarbiya berishning ahamiyati ortib bormoqda, chunki go‘zallikni anglash va tasavvur qilish, san’atga oid qobiliyatlarni rivojlantirish, bolaning umumiy rivojlanishida muhim rol o‘ynaydi. Shuningdek, estetik tarbiya orqali bolalar ijodiy fikrlashga, o‘z fikrini ifodalashga, muammolarni yechishda yaratkichlikka ega bo‘ladilar. Bu esa ularni ijtimoiy faol va yetuk shaxslar sifatida tarbiyalashda katta ahamiyatga ega.Ushbu mavzuning dolzarbligi shundaki, bugungi kunda bolalar uchun estetik ta’lim metodlari va vositalarini samarali qo‘llash, ularning hissiy va aqliy rivojlanishiga ijobiy ta’sir ko‘rsatish orqali jamiyatga ijodkor, estetik jihatdan barkamol shaxslarni tayyorlash muhim vazifa hisoblanadi.
Kurs ishining vazifasi Kurs ishining vazifasi maktabgacha yoshdagi bolalarda estetik tarbiya berish jarayonini chuqur o‘rganish va uning samarali metodlarini aniqlashdan iborat. Ushbu ishda estetik tarbiyaning maqsadlari, bolalarning rivojlanishiga ta’siri va uning bolalar psixologiyasidagi o‘rni tahlil qilinadi. Estetik tarbiya metodlarini va vositalarini amaliyotda qo‘llashning samaradorligi o‘rganilib, bu jarayonni yanada yaxshilash bo‘yicha amaliy tavsiyalar ishlab chiqiladi.
Bundan tashqari, kurs ishining vazifalaridan biri estetik tarbiyaning bolalarning hissiy, aqliy va ijodiy rivojlanishiga ta’sirini aniqlashdir. Bu orqali bolaning estetik idroki, go‘zallikka bo‘lgan munosabati, ijodkorlik va estetik qobiliyatlari rivojlantirilishi mumkin. O‘qituvchilarning estetik tarbiya jarayonida olib boradigan faoliyatlari va metodik yondashuvlari ham tahlil qilinadi.
Kurs ishining yana bir muhim vazifasi estetik tarbiyaning natijalari va uning ijtimoiy ahamiyatini baholashdir. Bu o‘rganish jarayonida estetik tarbiyaning maktabgacha ta’lim tizimida qanday o‘rin tutishi va uning bolalar va jamiyat hayotidagi ahamiyatini ko‘rsatib o‘tish maqsad qilinadi.
Kurs ishining tarkibiy tuzilmasi:
Kirish
Mavzuning dolzarbligi
Kurs ishining maqsadi va vazifalari
Tadqiqotning metodologiyasi
Ishning tuzilmasi va mazmuni
I bob. Maktabgacha yoshdagi bolalarda estetik tarbiyaning ahamiyati
1.1 Estetik tarbiyaning maqsadi va vazifalari
Estetik tarbiyaning bolalar rivojlanishidagi roli
Estetik tarbiya va uning bolalarda go‘zallikni idrok etish, ijodkorlik va tasavvur qobiliyatlarini rivojlantirishdagi o‘rni
1.2 Estetik tarbiyaning bolalarning hissiy va aqliy rivojlanishiga ta’siri
Estetik ta’limning bolalarning his-tuyg‘ulari, aqliy qobiliyatlari va tafakkuriga ta’siri
Estetik tarbiya orqali bolalarda hissiy aqliy muvozanatni rivojlantirish
1.3 Estetik tarbiya va yosh psixologiyasi
Maktabgacha yoshdagi bolalar psixologiyasining estetik tarbiya jarayoniga ta’siri
Bolalarning estetik rivojlanishining psixologik asoslari