Ro'yxatga olish sanasi 05 Dekabr 2024
111 SotishMaktabgacha yoshdagi bolalarga ta'lim tarbiya berishda didaktik o‘yinlarning roli
MUNDARIJA
KIRISH………………………………………………………………………….....3
I-BOB. DIDAKTIK O‘YINLARNING NAZARIY ASOSLARI.
1.1.Didaktik o‘yinlarning ta'rifi va mohiyati.
1.2.Didaktik o‘yinlarning turlari va ularning xususiyatlari.
1.3.Maktabgacha ta’lim jarayonida didaktik o‘yinlarning o‘rni.
II-BOB.DIDAKTIK O‘YINLARNING BOLA RIVOJLANISHIGA TA’SIRI.
2.1.Didaktik o‘yinlar orqali bolalarning aqliy rivojlanishi.
2.2.Didaktik o‘yinlarning nutq va kommunikativ qobiliyatlarni rivojlantirishdagi roli.
2.3.Didaktik o‘yinlarning ijtimoiy va hissiy rivojlanishga ta’siri.
III-BOB.DIDAKTIK O‘YINLARNI SAMARALI TASHKIL ETISH VA QO‘LLASH USULLARI.
3.1. Didaktik o‘yinlarni tashkil etish prinsiplari va metodlari.
3.2. Pedagog va ota-onalarning didaktik o‘yinlardagi o‘rni.
3.3. Didaktik o‘yinlarning zamonaviy texnologiyalar bilan integratsiyasi.
XULOSA…………………………………………………………………………36
FOYDALANILGAN ADABIYOTLAR………………………………………..38
KIRISH
Bugun biz maktabgacha ta'lim tizimining muhim vazifalari va uning rivojlanishi haqida gaplashmoqdamiz. Maktabgacha ta'lim – bolalarimizning kelajagi, ularning bilim va ko‘nikmalarini shakllantirishda poydevor hisoblanadi. Shu sababli, biz bu sohani yanada rivojlantirishimiz, yangi yondashuvlar va innovatsiyalarni joriy etishimiz zarur.Bolalarimizning o‘ziga xos xususiyatlari va ehtiyojlarini inobatga olish muhim. Har bir bolaga individual yondashish, ularning qobiliyatlarini rivojlantirish va ijtimoiy ko‘nikmalarini oshirish ustida ishlashimiz kerak. Bu jarayonda o‘yin – bolalar uchun eng samarali ta'lim vositasi.
Shavkat Miromovich Mirziyoyev
Mavzuning dolzarbligi:Didaktik o'yinlar ta'lim tarbiyada muhim ahamiyatga ega bo'lib, ular bolalar uchun o'rganish jarayonini qiziqarli va samarali qiladi. Maktabgacha yoshdagi bolalar o'zlarining tabiiy qiziqishlari va faoliyatlari orqali ko'p narsalarni o'rganadilar. O'yinlar esa ularga yangi bilimlarni o'zlashtirishda yordam beradi, mantiqiy fikrlashni rivojlantiradi va ijtimoiy ko'nikmalarni shakllantiradi[1].
Didaktik o'yinlar yordamida bolalar o'z hissiyotlarini ifodalay olishadi, muammolarni hal qilishni o'rganadilar va guruhda ishlash ko'nikmalarini rivojlantiradilar. O'yin jarayonida ishtirok etish, o'zaro muloqot qilish va bir-biridan o'rganish imkoniyatiga ega bo'lishadi. Shuningdek, didaktik o'yinlar bolalar uchun tayyorlangan maxsus vazifalar orqali o'qituvchilar tomonidan belgilangan maqsadlarni amalga oshirishda muhim vosita hisoblanadi.
[1] Tursunova, L. (2023). Didaktik o‘yinlar va ularning ta'lim jarayonidagi o‘rni. Samarqand: Samarqand davlat universiteti.