Войти Регистрация

Docx

  • Рефераты
  • Дипломные работы
  • Прочее
    • Презентации
    • Рефераты
    • Курсовые работы
    • Дипломные работы
    • Диссертациии
    • Образовательные программы
    • Инфографика
    • Книги
    • Тесты

Информация о документе

Цена 10000UZS
Размер 42.5KB
Покупки 3
Дата загрузки 24 Февраль 2024
Расширение docx
Раздел Курсовые работы
Предмет Экономика

Продавец

Kamron Zaripov

Дата регистрации 30 Ноябрь 2023

241 Продаж

Marketingdagi aloqa

Купить
O’ZBEKISTON RESPUBLIKASI OLIY VA O’RTA
MAXSUS TA’LIM VAZIRLIGI
TOSHKENT T О ‘QIMACHILIK VA YENGIL
SANOAT INSTITUTI
«KORPORATIV BOSHQARUV» KAFEDRASI
«MARKETING » FANIDAN 
 KURS ISHI  
MAVZU :  Marketingdagi aloqa jarayoniga ( " Monster Enegry "
kompaniyasi misolida )
Bajardi  :
19-20  Guruh talabasi 
____________________
Hay’at a’zolari  :
____________________
____________________
____________________
TOSHKENT  2022  yil MUNDARIJA:
Kirish……………………………………………………………………3
I bob. Korxonaning aloqa siyosatining nazariy asoslari
1.1 Aloqa siyosati: mohiyati, maqsadi, vazifalari………………………..5
1.2 Marketing kommunikatsiyalari siyosatining elementlari…………….10
II bob. Monster Energy kompaniyasining aloqa faoliyatini tahlil qilish
 2.1"Monster Energy" kompaniyasi faoliyatining xususiyatlari…………..14
2.2 Monster Energy kompaniyasining aloqa siyosatining tahlili…………18
2.3 Aloqa siyosatini takomillashtirish bo'yicha takliflar…………………..22
XULOSA…………………………………………………………………..29
FOYDALANILGAN MANBA VA ADABIYOTLAR RO‘YXATI…….31
ILOVA KIRISH
Kurs   ishining   dolzarblig.   Kompaniyaning   aloqa   siyosati   marketing
aralashmasining eng muhim elementlaridan biridir. U bir  necha qismlardan
iborat murakkab tuzilishga ega.
Odatda ajralib turadi:
sotishni rag'batlantirish;
reklama;
shaxsiy sotish;
Jamoat bilan aloqa.
Aloqa   siyosati   marketing   dasturini   bosqichma-bosqich   ishlab
chiqishni   o'z   ichiga   oladi.   Avvalo,   aniq   vazifalar   qo'yiladi   va   maqsadlar
belgilanadi,   keyin   byudjet   hisoblab   chiqiladi,   qanday   reklama   bo'ladi,
reklama   murojaatlari   jadvallari   belgilanadi,   ma'lum   ommaviy   axborot
vositalari tanlanadi va hokazo.
Kurs   ishning   maqsadi.   Monster   MChJ   kompaniyasining   aloqa
faoliyatini tahlil qilish va takomillashtirishdir Energiya ".
Yuqoridagilardan kelib chiqib, ishning quyidagi vazifalari belgilandi:
Aloqa siyosatining mohiyati, maqsad va vazifalarini aniqlash:
marketingda   kommunikatsiya   siyosatining   tarkibiy   elementlarini
ko'rib chiqish;
Monster Energy MChJ faoliyatini tahlil qilish;
Monster   MChJning   aloqa   siyosatini   tashkil   etish   va   samaradorligini
baholash energiya ";
Monster   MChJning   aloqa   siyosatini   takomillashtirish   yo'nalishlarini
taklif qilish Energiya ".
Tadqiqotda quyidagi usullar qo'llanildi:
nazariy:   tadqiqot   muammosi   bo'yicha   ilmiy   va   maxsus   adabiyotlarni tahlil qilish;
empirik:   kuzatish,   hujjatlar   mazmunini   tahlil   qilish,   faoliyat
mahsulotlarini tahlil qilish.
Kurs   ishning   vazifalari.   Tadqiqotning   nazariy   ahamiyati
kommunikatsiya   siyosatining   imkoniyatlari,   xususiyatlari   va
kontseptsiyalarini   o'rganish,   marketing   faoliyati   samaradorligini
baholashdan iborat.
Hamma   narsa   tartibga   solingan   va   tuzilgandan   so'ng,   u   chiqariladi.
Yakuniy   bosqich   -   samaradorlikni   o'rganish,   natijalarni   umumlashtirish.
Aloqa siyosatida savdoni rag'batlantirish kabi element ham mavjud.
To'g'ri   tanlangan   aloqa   siyosati   uning   muvaffaqiyatining
elementlaridan biridir.
Kurs ishini ob'ekti  -  " Monster Enegry " kompaniyasi misolida
marketingdagi aloqa jarayoni.
Kurs ishning tuzilishi va hajmi. Kurs ishini tarkibi kirish, ikkita bob,
xulosa, foydalanilgan adabiyotlar va ilovadan iborat, kurs ishini hajmi 
31 betdan iborat. I   BOB   .   _   KORXONA   ALOQA   SIYOSATINING   NAZARIY
ASOSLARI.
1.1  ALOQA   SIYOSATI:   MOHIYATI,   MAQSADLARI,
VAZIFALARI.
Hubert   Xansen   1935   yilda   uchta   o'g'li   bilan   Hansen   kompaniyasiga
asos   solgan.   Kompaniyaning   asosiy   faoliyati   pasterizatsiyalangan
sharbatlarni   kinostudiyalarga   sotish   edi.   1970-yillarda   Xubertning   nabirasi
Hansen brendi ostida gazlangan ichimliklar ishlab chiqarishni boshladi. 
1988   yilda   kompaniya   CoPackers   korporatsiyasi   tomonidan   sotib
olindi va Hansen Natural Company deb o'zgartirildi.
2002   yilda   Hansen   Natural   kompaniyasi   Monster   Energy   energiya
ichimligini   taqdim   etdi.   2008   yilgacha   ichimlikning   asosiy   distribyutori
Amerikaning Anheuser-Busch pivo ishlab chiqaruvchi kompaniyasi edi.
2008   yilda   Coca-Cola   kompaniyasi   G'arbiy   Yevropa,   Kanada   va
AQShning   bir   qancha   shtatlarida   energiya   ichimliklarining   asosiy
distribyutoriga aylandi.
2012   yildan   beri   kompaniya   Monster   Beverage   Corporation   (MBC)
deb nomlanadi.
2014   yilda   Monster   Energy   "energiya"   orasida   sotish   bo'yicha
dunyoda ikkinchi o'rinda turadi - 1,04 milliard litr yoki 15,6%.
2015 yilning iyun oyida The Coca-Cola Company Monster Beverage
kompaniyasining 17% ulushini sotib oldi. Shartnoma shartlariga ko'ra, Coca-
Cola   energetik   ichimliklar   aktivlarini,   jumladan   Burn,   Mother   kabi
brendlarni Monsterga o'tkazdi. , Play, Power Play, NOS (inglizcha) Ruscha
Monster,   o'z   navbatida,   Coca-Cola   kompaniyasiga   energiyasiz   ichimliklar
biznesining   bir   qismini   o'tkazdi,   jumladan   Hansenning   tabiiy   gazlangan ichimliklari, tinchlik choyi, Xubertning limonadi va Hansen sharbati.
Zamonaviy bozor ichidagi munosabatlar eng yuqori raqobatbardoshlik
bilan tavsiflanadi, bunda sifatli mahsulot ishlab chiqarish etarli emas; uning
muvaffaqiyatli   sotilishini   (tadbiq   etilishini)   ta'minlash   uchun   reklama
qilinadigan ob'ekt (brend) atrofida tegishli axborot maydonini qurish kerak,
buning uchun marketing kommunikatsiyalari eng muhim vosita hisoblanadi.
Ulardan   foydalanish   orqali   nafaqat   mijozni   jalb   qilish,   balki   mahsulotga
sodiqlikni   shakllantirish,   iste'molchi   qiziqishini   saqlab   qolish   va   doimiy
ravishda talabni kuzatish mumkin.
Ishlab   chiqaruvchi   kompaniyaning   (yoki   bozor   faoliyatining   boshqa
sub'ektining)   o'rnatilgan   aloqa   (teskari   va   to'g'ridan-to'g'ri)   marketing
kommunikatsiyalari  iqtisodiy  munosabatlar   birligi   sifatida samarali  faoliyat
yuritishning   zarur   shartidir.   Bu   kompaniya   (uning   mahsuloti)   to'g'risida
maqsadli auditoriyaga ma'lumotni to'g'ri, tashkiliy ravishda etkazishdir, endi
bu muvaffaqiyatli  tijorat  faoliyatini amalga oshirishning asosiy shartlaridan
biridir.
Raqobatning   kuchayishi   va   bozorni   o'xshash   (o'xshash)   mahsulotlar
bilan faol  to'ldirish sharoitida marketing kommunikatsiyalarining ahamiyati
doimiy   ravishda   oshib   bormoqda;   ishlab   chiqaruvchi   o'z   mahsulotlarini
nafaqat  sifati, balki  mantiqiy (kontseptual,  axborot)  jihatidan ham  farqlashi
kerak.
Marketing kommunikatsiyalari ikki tomonlama jarayondir:
birinchidan,   u   maqsadli   iste'molchi   va   boshqa   auditoriyaga   ta'sir
qiladi;
ikkinchidan,   yuqorida   qayd   etilgan   ta'sir   natijalari   to'g'risida,
boshqacha   qilib   aytganda,   ushbu   auditoriyalarning   kompaniya   tomonidan
amalga   oshirilayotgan   tadbirlarga   munosabati   to'g'risida   qarshi   ma'lumot olish mavjud.
Jarayonning   ikkala   komponenti   ham   bir   xil   darajada   qimmatlidir;
ularning   mavjudligi   va   o'zaro   bog'liqligi   marketing   kommunikatsiyalarini
tizim sifatida taqdim etish imkonini beradi.
Marketing   kommunikatsiyalarining   asosiy   turlari   (yo'nalishlari)
quyidagilardan iborat:
reklama (nafaqat Internet tarmog'ida) - har qanday pullik shaklga ega
bo'lgan   va   taniqli   homiy   nomidan   amalga   oshiriladigan   shaxsiy   bo'lmagan
taklif, g'oya, mahsulot, xizmat yoki boshqa taqdimot;
sodiqlik   dasturlari   -   sotishni   rivojlantirishga   va/yoki   har   qanday
g'oyalar, qadriyatlarni ilgari surishga qaratilgan marketing tadbirlari majmui;
Public Relation (PR) - jamoatchilik bilan aloqalar, jamoatchilik bilan
aloqalar; 
brending   -   individual   atributlar,   belgilar   va   boshqalarni   tadqiq   qilish
orqali   mahsulot,   kompaniya   (brend)   uchun   uzoq   muddatli   afzallikni
shakllantirish amaliyoti;
oshkoralik   -   ommabopligini,   auditoriya   uchun   ochiqligini   oshirish
orqali targ'ib qilinayotgan ob'ektning mashhurligini, shuhratini yaratish;
savdoni rag'batlantirish - tovar ishlab chiqaruvchidan to'g'ridan-to'g'ri
iste'molchigacha bo'lgan barcha harakat yo'li bo'ylab sotishni rag'batlantirish
(mustahkamlash) bo'yicha chora-tadbirlar majmui;
to'g'ridan-to'g'ri marketing - mijoz bilan yozma va / yoki ovozli aloqa,
shaxsiy   suhbatni   to'ldirish   yoki   o'zgartirish,   uning   maqsadi   to'g'ridan-to'g'ri
marketingga moslashtirilgan aloqalarni yaratishga yordam berishdir;
shaxsiy sotish - xaridorlarning tor doirasi bilan suhbat orqali tovarlarni
og'zaki taqdim etish;
homiylik   -   bu   holda,   beg'araz   xayriya   emas,   balki   ma'lum   bir auditoriya bilan asosli va pullik aloqa. 
Ayniqsa,   ko'pincha,   marketing   kampaniyalarini   yaratishda   bir
vaqtning   o'zida   bir   nechta   aloqa   turlari   qo'llaniladi,   bu   esa   sarflangan
mablag'lar   va   olingan   natijalarning   maqbul   balansiga   ega   bo'lgan
aktsiyalarni amalga oshirishga imkon beradi.
Funktsiyalarning   tashkiliy   guruhi   ishlab   chiqarish   jarayoni   va
mahsulotni sotish bo'yicha ishlarni nazarda tutadi. Bu:
foydali   ishlab   chiqarishga   tayyorlash   va   ommabop   mahsulotlar   va
bozor yangiliklarini amalda ishlab chiqarish;
mahsulot sifatini nazorat qilish va yaxshilash;
strategiyani   ishlab   chiqish   va   vakolatli   narx   siyosatini   amalga
oshirish;
reklamani tashkil etish;
uchinchi   shaxslarning   ta'mirlash   va   texnik   xizmat   ko'rsatish
tashkilotlari   bilan   shartnomalar   tuzish   yoki   mustaqil   ravishda   sotiladigan
tovarlar assortimentiga xizmat ko'rsatishni tashkil etish;
sotishni rag'batlantirish;
ishlab chiqarish jarayoni va mahsulotlarni takomillashtirishga yordam
beradigan innovatsiyalarni joriy etish. 
Marketingning   tashkiliy   funktsiyalari   sof   shaklda   bevosita   marketing
faoliyatidir.   Axborot   funktsiyalari   to'g'ri   boshqaruv   qarorlarini   qabul   qilish
uchun   menejerlar   va   etakchi   mutaxassislarni   dolzarb   ma'lumotlar   va
yangiliklar bilan ta'minlashdan iborat.
Iqtisodiy   ma'lumotlar   -   bu   o'z   ishlab   chiqarish   hajmi,   o'tgan   yilning
shu   davri   bilan   taqqoslash,   o'sish   (pasayish)   sur'atlari,   valyuta   kurslari
prognozi,   inflyatsiya   sur'atlari   to'g'risidagi   ma'lumotlar.   Demografik
ma'lumotlar eng daromadli bozorni aniqlash uchun ma'lum bir mintaqadagi aholi, uning jinsi va yosh tarkibi to'g'risidagi ma'lumotlarni o'z ichiga oladi.
Ijtimoiy   ma'lumot   -   bu   daromad   darajasi,   xatti-harakatlarning
stereotiplari,   qadriyatlar   tizimi   va   boshqalar   to'g'risidagi   ma'lumotlar.
Siyosiy   axborot   soliq,   iqtisodiyot   va   moliya   sohasidagi   qonunchilikdagi
o'zgarishlarga   ta'sir   qiladi.   Marketingning   axborot   funktsiyalari   kabi   turga
qo'llaniladigan   umumiy   talablar   ishonchlilik,   ishonchlilik   va   to'liqlikdir.
Yaxshi ish qilish uchun sotuvchilar juda katta hajmdagi ma'lumotlarni qayta
ishlashlari   kerak.   Shu   munosabat   bilan   yirik   korxonalarda   marketing
funktsiyalari   va   tamoyillarini   to'liq   amalga   oshiradigan   butun   bo'limlar   va
marketing tizimlari yaratiladi.
Marketing vositalari
Marketing   kommunikatsiyalarini   amalga   oshirish   vositalari   har
qanday   xabarni   (u   yoki   bu   shaklda)   jo'natuvchidan   (kommunikatordan)
qabul   qiluvchiga   (kommunikator)   tashish   (etkazib   berish)   va   taqdim   etish
imkonini   beruvchi   turli   xil   ommaviy   axborot   vositalari   va   axborot
uzatishning boshqa kanallari hisoblanadi.
Muloqot - bu marketing maqsadlariga erishish doirasida adresat bilan
muayyan munosabatlarni o'rnatish va mustahkamlash uchun turli kanallar va
vositalardan foydalangan holda ma'lumotlarni uzatish va tushunish jarayoni.
Marketing   kommunikatsiyalari   quyidagi   vositalarni   (tashviqot
vositalarini) o'z ichiga oladi:
)   Reklama   -   g'oyalar,   tovarlar   yoki   xizmatlarni   shaxsiy   bo'lmagan
tarzda taqdim etish va targ'ib qilishning har qanday pullik shakli
)   Shaxsiy   sotish   -   to'g'ridan-to'g'ri   aloqa   jarayonida   amalga
oshiriladigan va sotish va ular bilan uzoq muddatli munosabatlar o'rnatishga
qaratilgan bir yoki bir nechta potentsial xaridorlarga tovarlarni taqdim etish.
)   Jamoatchilik   bilan   aloqalar   (jamoatchilik   bilan   aloqalar)   - kompaniya   uchun   qulay   obro'-e'tibor   yaratish   va   keraksiz   mish-mishlar   va
harakatlarni   bartaraf   etish   yoki   oldini   olish   orqali   kompaniya   va   turli   xil
aloqa auditoriyalari o'rtasidagi munosabatlarni tartibga solish.
)   Savdoni   rag'batlantirish   -   tovar   va   xizmatlarni   sotib   olishni
rag'batlantiradigan bir martalik rag'batlantirish choralari
)   To'g'ridan-to'g'ri   marketing   -   xaridorlar   bilan   to'g'ridan-to'g'ri
muloqot qilish uchun ma'lum bir reaktsiyani olish uchun mo'ljallangan turli
xil aloqa vositalaridan foydalanish: pochta, telefon, faks, elektron pochta va
boshqalar.
)  Mahsulotning  tashqi   dizayni,  uning  narxi,  qadoqlanishi,  sotiladigan
joyi va boshqalar. - axborotni uzatish usulini ham bildiradi.
Korxonaning   marketing   siyosati   narx,   tovar,   marketing   sohalarini   va
bundan   tashqari,   bozorda   mahsulotni   ilgari   surish   bo'yicha   harakatlar
majmuini nazarda tutadi.
Marketing   siyosatining   umumiy   sxemasi   quyidagilardan   iborat:
mahsulot   tanlanadi   -   savdo   ob'ekti,   uning   narxi   belgilangan   xarajatlar   va
rentabellik   darajasidan   kelib   chiqqan   holda   belgilanadi,   sotish   usuli
aniqlanadi   va   mahsulot   ilgari   suriladi.   bozor   va   sotishdan   olingan   foyda
ortadi.
1.2 MARKETING KOMMUNIKATSIYALARI SIYOSATINING
TARKIBIY QISMLARI,
Marketing tizimidagi kommunikatsiya siyosati - bu talabning barqaror
va   samarali   shakllanishi   va   mahsulot   ilgari   surilishini   ta'minlaydigan   aloqa
vositalaridan   foydalanish   asosida   kompaniyaning   marketing   tizimining
barcha   sub'ektlari   bilan   o'zaro   munosabatlarini   rejalashtirish   va   amalga oshirishga   qaratilgan   kompaniyaning   harakat   yo'nalishi.   va   mijozlarning
ehtiyojlarini   qondirish   va   ularni   olish   uchun   bozorlarga   xizmat   ko'rsatish
takliflari.
Aloqa   siyosati   deganda   sheriklar   o'rtasida   samarali   hamkorlikni
yaratish,   jamoatchilik   bilan   muloqot   qilish,   savdoni   rag'batlantirish,
ommaviy   reklama   va   tovarlarni   sotishni   tashkil   etishga   xizmat   qiluvchi
strategiya, qoidalar va tadbirlarning kompleks rejasi tushuniladi. [8, c . 52]
Maqsadlarga erishish uchun foydalaniladigan marketing vositalarining
miqdorini   belgilaydigan   kompaniyaning   kommunikativ   xatti-harakati   va
brendlar,   mahsulot   va   tashkilotning   bozor   bilan   o'zaro   ta'siri   bo'yicha
qoidalar to'plami kommunikativ siyosatdir.
Aloqa   siyosatining   asosiy   maqsadlariga   aloqa   usullari,   usullari   va
qoidalari, maqsad va vazifalarga mos kelmaydigan ishonchsiz manbalarning
yo'qligi kiradi.
Iste'molchi kompaniya takliflari, tovarlar va xizmatlar sifati va o'ziga
xos xususiyatlari haqida reklama tufayli bilib oladi.
Televideniye,   radio,   reklama   uni   amalga   oshirish   shakllaridir.   Aloqa
siyosatida   reklama   dasturini   bosqichma-bosqich   ishlab   chiqish   muhim
ahamiyatga ega.
Avvalo, siz maqsadlar qo'yishingiz va aniq maqsadlarni belgilashingiz
kerak.   Shundan   so'ng,   byudjet   hisoblab   chiqiladi,   reklama   apellyatsiyasi
jadvali   belgilanadi,   axborot   tashuvchisi   tanlovi   amalga   oshiriladi   va   yana
ko'p narsalar.
Tashkilot   to'liq   amalga   oshirilganda,   hamma   narsa   tuziladi,   reklama
chiqariladi.   Yakuniy   bosqichda   siz   samaradorlikni   o'rganishingiz   va
natijalarni umumlashtirishingiz kerak.
Savdoni   rag'batlantirish   aloqa   siyosatining   muhim   elementidir.   U chegirmalar,   kreditlar,   kuponlar,   mahsulotlar   va   boshqalarni   taqdim   etish
bo'yicha chora-tadbirlar majmuasiga asoslanadi. 
Savdoni rag'batlantirish ijodiy fikrlash uchun keng maydondir.
Aloqa siyosatida jamoatchilik bilan aloqalar muhim o'rin tutadi. Agar
xaridor   kompaniyaga   nisbatan   salbiy   munosabatda   bo'lsa,   hech   qanday
yaxshi narsa kutish mumkin emas.
Jamoatchilik   bilan   muloqot   qilish   uchun   targ‘ibot-tashviqot   ishlarini
olib   borish,   aloqalarni   o‘rnatish,   yangiliklar,   o‘ziga   xosliklar,   yutuqlar
haqida   xabar   berish   va   hokazolar   zarur.   Xuddi   shu   tarzda   aloqa
o‘rnatishingiz   kerak   bo‘lgan   boshqa   tashkilotlar   va   davlat   organlarini   ham
e’tibordan chetda qoldirmaslik kerak.
Shaxsiy   savdo   -   bu   xaridor   va   savdo   agenti   o'rtasidagi   individual
aloqa.   Shaxsiy   savdo   iste'molchiga   ta'sir   qilishning   samarali   vositasidir.
Shaxsiy aloqa o'rnatilganda, sotuvchi xaridorning ehtiyojlarini tushunadi.
Aloqa   strategiyasining   markazida   har   doim   kompaniya   asosiy
auditoriyaga   etkazishi   kerak   bo'lgan   asosiy   g'oya,   joylashishni   aniqlash
tushunchasi joylashgan.
Odatda,   strategiyani   ishlab   chiqish   uchta   komponentga   asoslanadi   -
marketing bazasi (loyiha holatini o'rganish, bozorni o'rganish, raqobatchilar,
mijozlar   va   boshqalar),   ijodiy   kontseptsiya   (tasvirni   qanday   qilib   eng
samarali   va   yorqin   tarzda   etkazish   haqidagi   faraz).   iste'molchilarga   yoki
aloqa   strategiyasining   maqsadlarini   amalga   oshirish),   media   rejalashtirish
(uzoq   muddatli   aloqa   rejasini   yoki   yo'l   xaritasini   va   qisqa   muddatli,   taktik
rejani yaratish).
Aloqa   strategiyasi   har   doim   tashqi   va   ichki   kommunikatsiyalarni
qurish   kontseptsiyasini   o'z   ichiga   oladi,   chunki   birinchisi   har   doim
ikkinchisini to'ldiradi va mustahkamlaydi va aksincha. Tashkilotning   yaxshi   tashkil   etilgan   marketing   kommunikatsiyalari
tizimi   uning  to'liq   iqtisodiy   birlik  sifatida   ishlashining   muhim   sharti   bo'lib,
uning bozordagi muvaffaqiyatli mavqeiga ta'sir qiladi.
Doimiy   o'zgarib   turadigan   bozor   muhitida   kommunikatsiyalarning
ta'siri   juda   yuqori,   chunki   bozor   tobora   ko'payib   borayotgan   mahsulotlar
bilan to'ldiriladi. Bundan tashqari, iste'molchilar o'zlarining o'sib borayotgan
ehtiyojlarini   qondirishga   intilishadi   va   raqobat   usullari   murakkablik   tomon
o'zgarmoqda,   shu   jumladan   axborot   bilan   ishlashning   yanada   ilg'or
vositalari.
Marketing   kommunikatsiyalari   tizimi   ikki   tomonlama   jarayondir.   Bu
potentsial   auditoriyaga   ta'sir   qiladi,   shu   bilan   birga   tomoshabinlarning
kutishlari   va   reaktsiyalari   haqida   qarshi   ma'lumotlarni   oladi.   Ushbu
komponentlarning birligi sotishda ijobiy ta'sirga erishishga imkon beradi. II   BOB   .   MONSTER   ENERGY   KOMPANIYASINING   ALOQA
FAOLIYATINI TAHLIL QILISH.
2.1 MONSTER ENERGIYA XUSUSIYATLARI.
Energy   -   2002   yil   aprel   oyida   Hansen   Natural   tomonidan   ishlab
chiqarilgan   alkogolsiz   energetik   ichimliklar   brendidir.   Oddiy   nav   yashil
rangli   "M"   harfi   bilan   qora   alyuminiy   qutida   keladi.   "Monster   Java"
seriyadagi   birinchi   ichimlik   bo'lib,   tarkibida   kofe   bor   edi.   Monster   brendi
Shimoliy   Amerikada   34   ta   ichimliklarni   sotadi,   jumladan   Monster   Energy
asosiy yo'nalishlari: Java Monster, Extra Strength, Import, Rehab va Muscle
Monster. [Vikipediya]
Energetik ichimlik - bu alkogolsiz yoki kam alkogolli ichimlik bo'lib,
reklamaga   ko'ra,   inson   markaziy   asab   tizimini   rag'batlantiradi   va
tinchlantiruvchi (tetiklantiruvchi) ta'sirga ega.
Energetik   ichimliklar   nisbatan   yangi.   Ular   talabalar,   tungi   klublar   va
barlarga   tashrif   buyuruvchilar,   shuningdek,   intensiv   aqliy   faoliyat   bilan
shug'ullanadigan   odamlar   orasida   katta   talabga   ega.   Bunday   ichimliklar
sog'likka   zarar   bermasdan   energiya   beradi,   deb   ishoniladi.   Lekin   haqiqatan
ham shundaymi?
Energetik   ichimliklarni   yaratish   tarixi   antik   davrga   borib   taqaladi,
birinchi   energetik   ichimliklar   bir   necha   ming   yil   oldin   paydo   bo'lgan.
Zamonaviy   energetik   ichimliklar   tarixi   1938   yilda   Angliyada,   Smit-Klein
Bichamon   birinchi   zamonaviy   energetik   ichimlikni   tayyorlagan   va   u
mo'ljallangan sportchilarni deyarli zaharlagan paytdan boshlanadi.
Mahsulot   tarkibiga   ba'zi   o'zgarishlar   kiritib,   Bichamon   uni   sotuvga
chiqardi.   Ichimlik   Lukozade   deb   nomlangan   va   inglizlar   orasida   katta
shuhrat qozongan. Keyin,   Lukozade   asosida   Yaponiya   Lipovitan   deb   nomlangan
energetik   ichimlikni   chiqardi.   Hozirda   Yaponiya   dunyodagi   energiya
ichimliklarining asosiy eksportchilaridan biri hisoblanadi.
Evropada   energetik   ichimliklarning   paydo   bo'lishi   tarixi   1984   yilda
avstriyalik   Ditrix   Matesh   Evropada   birinchi   energetik   ichimliklar   ishlab
chiqaruvchi kompaniyaga asos solgan paytdan boshlanadi. Ichimlik bugungi
kungacha mavjud va juda mashhur - bu Red Bull.
Endi   energetik   ichimliklar   butun   dunyoda   tanilgan,   hatto   Pepsi   va
Coca-Cola kabi brendlar ham ularni ishlab chiqarish bilan shug'ullanadi.
So'nggi   yillarda   energetik   ichimliklarning   obro'si   ularning   inson
salomatligiga ta'sirini o'rganishning salbiy natijalari tufayli sezilarli darajada
pasaygan.   Biroq,   ba'zi   olimlar   hali   ham   energetik   ichimliklar   tanaga   ijobiy
ta'sir   ko'rsatishini   ta'kidlaydilar.   Xo'sh,   energetik   ichimliklar   qanday   foyda
keltiradi?
Ba'zi   nazariyalarga   ko'ra,   energetik   ichimliklarning   asosiy   foydasi
glyukoza   va   vitamin   tarkibidir.   Qonga   kirib,   glyukoza   miya   faoliyatini
faollashtirishga   va   barcha   muhim   organlarni   energiya   bilan   ta'minlashga
qodir.
Energetik   ichimliklarning   afzalliklari   shundaki,   ular   miyani
faollashtiradi   va   kayfiyatni   yaxshilaydi.   Ichimliklar   tarkibidagi   kofein
miqdoriga   qarab   shartli   ravishda   guruhlarga   bo'linadi.   Ba'zi   energetik
ichimliklar   ko'proq   kofeinni   o'z   ichiga   olishi   mumkin,   boshqalarida   esa
vitaminlar va uglevodlar ustunlik qiladi.
Energetik   ichimlikning   davomiyligi   faqat   1-2   soat   davom   etadigan
qahvadan   farqli   o'laroq   3-4   soatni   tashkil   qiladi.   Bundan   tashqari,   barcha
energetik   ichimliklar   gazlangan   bo'lib,   bu   ta'sirni   tezlashtiradi.Energiya
birinchi   navbatda  sport  tadbirlariga  homiylik qilish  orqali  reklama qilinadi, jumladan:   motokross,   speedway,   futbol,   avtopoyga,   BMX,   snoubord,
skeytbord   va   e-sport.   2006   yilda   Hansen   Natural   Corporation   AQShdagi
Anheuser-Busch va Meksikadagi Grupo Jumex bilan tarqatish shartnomasini
e'lon qildi.
2008   yilda   Hansen   Natural   Corporation   distribyutorini   Anheuser-
Buschdan   Coca-Cola-ga   o'zgartirganini   e'lon   qildi.   Bosh   homiy   Grigoriy
Samusik
Monster   Energy   logotipi   asosiy   ichimliklar   va   homiylik   tadbirlari
orasida   keng   tan   olingan.   Ta'sirchan   dizayn   Kaliforniyaning   strategik
brending firmasi McLean Design tomonidan yaratilgan.
Logotip   qora   fonda   katta   yorqin   yashil   “M”   harfidan   iborat.
Logotipdagi   “M”   harfi   yirtqich   hayvonning   panjalarini   qutichadan   yirtib
tashlashini anglatish uchun stilize qilingan.
Rossiyada   savdo   belgisi   "   Monstr   Energiya   "Rossiyada   allaqachon
ro'yxatdan   o'tgan,   bu   mahsulot   "   Qora   "   savdo   belgisi   ostida   sotiladi
Energiya ".
Kampaniya   2009-yil   oxiridan   2012-yilgacha   avstraliyalik   poygachi
Jeymi Uinkup tomonidan ma’qullangan. Shartnoma 2013 yilda uning Triple
Eight   jamoasi   raqibi   Red   Bullni   titul   homiysi   sifatida   imzolaganidan   beri
to'satdan   bekor   qilindi.   2015   yilda   Holden   Racing   Team   homiy   sifatida
Monsterni   qabul   qildi.   Monster   endi   Jeyms   Kortni   va   Gart   Thunder   (uch
karra   Bathurst   1000   chempioni)ning   Holden   Racing   jamoasi   orqali   V8
superkarlarida   Walkinshaw   Racing   bilan   bog'langan.   Monster   NASCAR
haydovchilari   Kayl   Bush   va   Kurt   Bush   tomonidan   tasdiqlangan.   Brend   Jo
Gibbs Racing kompaniyasining 54 NASCAR Xfinity Series avtomobilining
titul homiysi hisoblanadi.
Monster  Beverage  korporatsiyasi  o‘z marketingida “Monster” so‘zini yoki  “M”  harfini  ishlatadigan kompaniya  va guruhlarga nisbatan  mualliflik
huquqini buzganlik uchun sudga berish siyosati uchun tanqid qilindi.
Masalan,   MonsterFishKeepers.com   akvarium   sayti,   Monster   Energy
ichimliklarining nomaqbul  sharhini  e'lon qilgan ichimliklarni  ko'rib chiqish
sayti   va   Vermonster   pivosini   sotadigan   kichik   Vermont   pivo   zavodi.
Keyinchalik,   jamoatchilikning   noroziligi   tufayli   Monster   Beverage   pivo
zavodiga qarshi da'vosini qaytarib olishga majbur bo'ldi.
2012-yil   avgust   oyida   Beastie   Boys   kompaniyani   Monster   onlayn
kampaniyasida o‘z musiqalaridan foydalanganlik uchun mualliflik huquqini
buzganlik uchun sudga berdi. 2011-yil dekabr oyida 14 yoshli Anais Furnier
ikki   710   ml   quti   Monster   Energy   energetik   ichimligidan   jami   ~   475   mg
kofein   (ko‘p   energetik   ichimliklar   kabi   ~   34   mg/100   ml)   ichganidan   keyin
“kofein tufayli yurak aritmiyasidan” vafot etdi. .
Furnierda   allaqachon   yurak   xastaligi   va   Ehlers-Danlos   sindromi   bor
edi.   2012   yil   oktyabr   oyida   uning   ota-onasi   kompaniyani   sudga   berdi.
Monster   energetik   ichimlikning   Furnierning   o'limida   roli   yo'qligini
ta'kidladi.   2004   yildan   2012   yilgacha   bo'lgan   davrda,   ehtimol,   energetik
ichimlik bilan bog'liq bo'lgan beshta o'lim haqida xabar berilgan.
Internetda tarqalgan keng tarqalgan voqea shundan iboratki, energiya
logotipi alifbodagi oltinchi harf bo'lgan ibroniy tilidagi uchta "Vav" harfiga
o'xshaydi.   Ularning   uchtasi   borligi   sababli,   Monster   energiya   logotipi   666
raqami   bilan   bog'liq   bo'lib,   u   Yirtqichning   soni   hisoblanadi.   Logotip
Monster   energiyasini   shaytoniy   ichimlik   kabi   ochib   beradi.   Hoax-
Slayer.com   bu   mulohazalarni   "tortishish   nuqtasidan   tashqariga   chiqadigan
hokimiyat"   deb   biladi.   Xuddi   shunday,   TruthOrFiction.com   bu   da'voni
Monster   "M"   logotipini   yaratgan   McLean   Design   firmasiga   bergan
intervyusi   asosida   "fantastik"   deb   hisoblaydi.   2015-yil   may   oyida Hindistonning   Oziq-ovqat   xavfsizligi   va   standart   boshqarmasi   Monster   va
tarkibida  kofein  va  jenshen  bo‘lgan  boshqa  energetik  ichimliklarni   sotishni
taqiqladi.
2.2   "MONSTER   ENERGY"   KOMPANIYASINING   ALOQA
SIYOSATINI TAHLIL QILISH.
Texnologiya   -   bu   tashkilotning   missiyasini   bajarish   uchun
mo'ljallangan   batafsil,   keng   qamrovli,   integratsiyalashgan   loyiha.
Integratsiyalashgan   marketing   kommunikatsiyalarida   kommunikatsiya
texnologiyalari   majmui   aniq   maqsadga   erishishga   qaratilgan   bo'lsa,
kommunikatsiya   texnologiyalari   esa   axborotni   uzatish   orqali   ommaviy
ongga ta'sir qilish texnologiyalaridir.
Bizning ishimizda "Monster Energy" faoliyati misolida aloqa siyosati
tahlili   o'tkazildi   va   tashkilotning   aloqa   texnologiyalarining   samaradorligi
baholandi. Monster Energy - bu tadbirkorlik sub'ekti.
Aloqa texnologiyalari  samaradorligini  to'g'ri baholash  uchun reklama
va   PR   kampaniyalarining   samaradorligini   alohida   aniqlash   kerak.Monster
Energy PR tadbirlarining samaradorligini aniqlash. Keling, Monster Energy
kompaniyasining   PR   tadbirlaridagi   ishtiroki   samaradorligini   aniqlaylik   .
Monster   Energy   asosan   sport   tadbirlariga   homiylik   qilish   orqali   reklama
qiladi,   jumladan:   motokross,   tezyurar,   futbol,   avtopoyga,   BMX,   snoubord,
skeytbord va eSport. Maqsadli auditoriya - yoshlar.
Aloqa strategiyasini yaratish uchun zarur shartlar (muammolar):
Kompaniyaning   rivojlanishining   ushbu   bosqichida   kompaniyaning
Rossiyadagi   missiyasi   va   strategiyasini   aniq   shakllantirish,   uning
pozitsiyasini   aniqlash   va   bozorda   barqaror   va   taniqli   brendni   yaratish
zarurligi to'g'risida tushuncha paydo bo'ldi. Raqobat sohasi haqida batafsil tushuncha yo'q.
Aloqa   strategiyasini   malakali   qurish   uchun   raqobatchilarning   aloqa
sifati   va   kanallarini   batafsil   tahlil   qilish,   ularning   joylashishini   aniqlash   va
ularni ilgari surish strategiyalarini aniqlash juda muhimdir.
Raqobat   tahlilining   bir   qismi   sifatida   Monster   Energy   uchun   eng
muhim ko'rsatkichlarni solishtirish kerak edi:
Mahsulotlarning assortimenti, sifati va maqsadi bo'yicha o'xshashligi.
Ishlab chiqarish imkoniyatlari.
Iqtisodiy salohiyat.
Mijozlarga xizmat ko'rsatish sifati.
Sayt va taqdimot materiallarining jozibadorligi va informatsionligi.
Narx siyosati.
Bozor hajmi.
Tan olish, nashrlar va boshqalar.
Rag'batlantirish sifati.
Bizning   holatda,   10   ballli   maktab   uchun   har   tomonlama   taqqoslash
amalga   oshirildi,   "Narx   siyosati"   ko'rsatkichiga   ahamiyatlilik
koeffitsientining   ancha   yuqori   qiymati   -   7,0   belgilandi,   chunki   Ko'pgina
hollarda, bu aniqlovchi mezon bo'lgan narx.
Ishlab   chiqarish   qobiliyati   sub'ektiv   ravishda   xodimlar   ma'lumotlari
asosida baholandi. Bal - 9,0.
Kompaniya   mutaxassislari   bilan   suhbat   natijalariga   ko'ra   mijozlarga
xizmat   ko'rsatish   darajasi:   xizmat   ko'rsatish   sifati   maqbul   deb   hisoblanishi
mumkin - 6,0.
Sayt va taqdimot materiallarining sifatini baholash, materiallarni o'qib
chiqqandan   so'ng,   ma'lum   bir   kompaniya   haqida   qanday   taassurot
qoldirishini ko'rsatadi. Sayt reytingi - 6,5 ball. Kompaniyaning   tan   olinishini   solishtirish   uchun   Internetdagi
eslatmalar   soni,   nashrlar   soni,   sharhlar   va   boshqalar   hisobga   olindi.   Eng
taniqli   qizil   rang   Buqa   ",   uning   buyuk   tarixi,   ko'plab   nashrlari   va
ma'lumotnomalari bor.
Monster   Energy   kompaniyasining   barcha   materiallari   va   xabarlari
raqobatdosh   kompaniyalardan   farq   qilishi   kerak,   kompaniyaning   kuchli
tomonlarini aniq ta'kidlash, afzalliklarini tavsiflash kerak.
Axborot   sohasini   o'rganish   shuni   ko'rsatdiki,   tarmoqning   Rossiya
qismida Monster Energy bilan bir nechta havolalar mavjud.
Ma'lumki,   PR-hodisalar   darhol   ta'sir   ko'rsatmaydi,   lekin   asta-sekin,
lekin bu hodisalarning natijalari reklama natijalariga qaraganda uzoqroq vaqt
davomida paydo bo'ladi.
Shu   sababli,   Monster   Energy   iste'molchilarning   ijobiy   munosabatini
yaratish   va   natijada   ularning   sonini   ko'paytirish   va   shunga   mos   ravishda
foydani oshirish uchun PR faoliyatini davom ettirishi kerak.
Korxonaning   tashqi   muhitini   tahlil   qilish   uchun   M.Porterning   "5
kuch"   modelidan   foydalanamiz   va   bozordagi   asosiy   raqobat   kuchlari   Qizil
ekanligini   aniqlaymiz.   Buqa   ,   Adrenalin   Shoshiling   .   M.Porter   modelida
bozor quyidagi omillar bilan tavsiflanadi:
yangi raqobatchilar tahdidi;
o'rinbosar xizmatlar tahdidi;
etkazib beruvchilarning savdolashish qobiliyati;
xaridorlarning savdolashish qobiliyati;
mavjud raqobatchilar o'rtasidagi raqobat.
Raqobatbardosh   korxonalar   o'rtasidagi   raqobat   kurashi   sezilarli   ta'sir
ko'rsatadi. Raqobat bir yoki bir nechta firmaning iste'molchilar ehtiyojlarini
to'g'ri qondirish imkoniyati  yoki  o'z faoliyatini  yaxshilash  zaruratidan kelib chiqadi.
Buning   uchun   ular   o'z   ixtiyorida   bo'lgan   raqobat   vositalaridan,
masalan, arzon narxlar, mijozlarga yaxshi xizmat ko'rsatish va hokazolardan
foydalanadilar.
1-jadvalda raqobatbardoshlik omillarining qiyosiy tavsifi keltirilgan.
1-jadval.
Energetik   ichimliklar   brendlarining   raqobatbardoshlik   omillari
bo'yicha qiyosiy tavsiflari
Raqobatbardoshlik omillari Yirtqich 
hayvon  
Energiya Asosiy raqobatchilar
qizil buqa Adrenalin Rush
Xizmat
Sifat ++ ++ +
tan olish + ++  _ +
Brend obro'si ++ +
Narxi + + ++
Reklama + ++  _ +
Jami 6+ 9+  _ 6+  _
kommunikatsiya marketingi reklama samaradorligi
Shuning   uchun   mahsulotlarning   raqobatbardoshligi   asosan   narx   va
sifat   bilan   bog'liq.   Biroq,   kompaniya   Rossiyada   kam   tanilgan   va   shu   bilan
bog'liq  holda,   brendning  obro'si   past.   Monster   sifatli   xizmatlarning   mavjud
darajasi bilan Enegry bu sohadagi yetakchi kompaniyalardan biridir.
Shunday   qilib,   tadqiqot   shuni   ko'rsatadiki,   Monster   Energy   keyingi
rivojlanish   xabardorlik   va   kompaniyaning   Rossiyadagi   missiyasi   va bozordagi o'rnini aniq shakllantirishni talab qiladi. Shu paytgacha mahsulot
va xizmatlarimiz sifati raqobatchilarimizga qaraganda ancha yuqori darajada
bo‘lgan   bo‘lsa-da,   biz   o‘zimizning   kuchli   tomonlarimizni   alohida
ta’kidlamadik, noyob afzalliklarimizni ta’kidlamadik.
Ishning   keyingi   bobida   biz   aloqa   siyosatini   takomillashtirishning
samarali usullarini taklif qilishni maqsad qilib olamiz.
2.3 ALOQA SIYOSATINI TAKOMILLASHTIRISH BO'YICHA
TAKLIFLAR.
Bugungi   kunda   Rossiya   bozorida   o'z   missiyasini   to'g'ri
tushunmaydigan,   shuningdek,   bozorda   o'z   o'rnini   bilmaydigan   ko'plab
yaxshi   ishlaydigan   kompaniyalar   mavjud,   ya'ni.   joylashishni   aniqlash.
Ko'pgina   kompaniyalar   marketing   kommunikatsiyalari   va   o'z   mahsulotlari
va xizmatlarini ilgari surishda tizimli yondashuvsiz ishlaydi.
Biz   "Monster   Energy"   hali   ham   Rossiyada   faqat   savdo   belgisi
ekanligini   angladik,   ammo   maqsadli   auditoriyamiz   ishonadigan   to'liq
brendni   "qurishimiz"   kerak.   Bundan   tashqari,   biz   aloqa   strategiyasini
yaratish va reklama vositalarini tizimlashtirish zarurligini his qildik.
Kompaniyaning missiyasini tushunish va shakllantirish qarori:
To'liq   brendni   yaratishning   eng   muhim   qismi   bu   kompaniyaning
missiyasini   rahbariyat   va   xodimlar   tomonidan   bilishdir.   Monster   Energy
kompaniyasining   asosiy   g'oyalari   va   ustuvor   yo'nalishlarini   taqdim   etish
uchun biz aqliy hujum sessiyasini o'tkazishga qaror qildik, unda biz turli xil
faoliyat   sohalaridan   turli   kasb   vakillarini   taklif   qildik,  barcha   ishtirokchilar
malakasi va tajribasi bilan farq qildi.
Aqliy hujumning dastlabki bosqichida menejer kompaniyaning asosiy qadriyatlarini,   uning   raqobatchilarga   nisbatan   afzalliklarini   va   maqsadli
auditoriya   vakillari   ega   bo'lishi   mumkin   bo'lgan   kerakli   uyushmalar
ro'yxatini e'lon qildi.
Ushbu   maqsadga   erishish   uchun   kompaniya   kommunikatsiyalarining
sifati   hal   qiluvchi   omil   bo'lganligi   sababli,   quyidagi   aloqa   maqsadi
shakllantirilgan: maqsadli auditoriya vakillarining 80% ishonchini qozonish,
kompaniya   imidjini   shakllantirish.   maqsadli   guruhlar   orasida   faol   yoshlar
brendi sifatida.
Monster   Energy   kompaniyasiga   bo'lgan   ishonch   mijozlarning
kompaniya   mahsulotlarini   qayta-qayta   (va   qayta-qayta)   sotib   olishlari   va
boshqalarga tavsiya qilishlari bilan ifodalanadi.
Biz   brendimiz   uchun   asosiy   belgi   sifatida   “faoliyat”ni   tanladik.
Faoliyat   tufayli   tavsiyalar   orqali   kompaniyaning   o'sishi   va   targ'ibotini
tezlashtirish   mumkin   bo'ladi.   Shuningdek,   mahsulotimizning   analoglarini
taklif   qiladigan   raqobatchilar   bilan   yuzaga   kelishi   mumkin   bo'lgan
muammolar   sonini   kamaytiradi.   Biz   brendning   xususiyatlarini   bir-birining
ichiga   joylashtirilgan   beshta   qobiq   to'plami   deb   hisoblaydigan   "Tovar
g'ildiragi" modeli doirasida tasvirlab berdik.
Brenddagi   ushbu   modelga   ko'ra,   biz   quyidagi   tarkibiy   qismlarga
e'tibor qaratamiz:
)   Mohiyat   –   brendning   o‘zagi,   iste’molchiga   taklif   etilayotgan
markaziy g‘oya.
) Individuallik - savolga javob: agar brend shaxs bo'lganida, u qanday
odam   bo'lar   edi?   U   qanday   ko'rinishga   ega   bo'lardi,   yoshi   nechada,   kasbi
nima?
) Qadriyatlar - brend qanday his-tuyg'ularni uyg'otadi?
)   Foyda   -   brend   o'z   auditoriyasi   uchun   nima   qiladi?   Tomoshabinlar brenddan foydalanishdan qanday natija oladi?
)   Atributlar   -   brend   nima?   Brendning   moddiy   va   nomoddiy
xususiyatlarining kombinatsiyasi.
Shunday   qilib,   biz   brendni   quyidagicha   aniqladik:   zamonaviy   yigit,
sportchi,   zamonaviy   ko'rinishga   ega,   did   bilan   kiyingan,   erkak,   o'zini
ishonchli tutadi, taxminan 25 yoshda.
kompaniya   vakili   bo'lgan   o'tmishdagi   PR   va   sport   tadbirlaridan
kelajak va fotoreportajlarni joylashtiradigan mustaqil veb-sayt yaratish .
“Monster   Energy”   kompaniyasining   reklama   faoliyatining   asosiy
maqsadi   ichki   bozor   va   qo‘shni   davlatlar   bozorlariga   xizmatlarni   sotish
hajmini   oshirishdan   iborat.   Bundan   tashqari,   reklama   sohasidagi   vazifalar
ham   “Monster   Energy”   imidjini   hamyonbop   narxlarda   va   sifatli   reklama
agentligi sifatida shakllantirishdan iborat.
Belgilangan   maqsad   va   vazifalarga   erishish   uchun   asosiy   tadbirlar,
ularni amalga oshirish muddatlari va ularni amalga oshirish bo‘yicha smeta
xarajatlarini   aks   ettiruvchi   “2016   yil   uchun   Monster   Energy   reklama
faoliyati jadvali” ishlab chiqildi.
Kompaniyaning reklama faoliyati  samaradorligini  oshirishga reklama
faoliyatini rejalashtirishni takomillashtirish orqali ham erishish mumkin.
Reklama kampaniyasini rejalashtirish bosqichlari.
Marketing   holatini   o'rganish   va   tahlil   qilish.   Bizni   qiziqtirgan   bozor
ta'rifi.   Biz   reklama   qiladigan   mahsulotni   (do'kon,   kompaniya)   o'rganish.
Bozor   tahlilini   o'tkazish.   Biz   reklama   qilmoqchi   bo'lgan   mahsulotning
raqobatchilarning o'xshash mahsulotlariga nisbatan afzalliklarini aniqlash va
buning uchun qo'shimcha marketing tadqiqotlari zarurligini aniqlash.
Reklama maqsadini aniqlash.
Maqsadlarning   har   biriga   erishish   uchun   xarajatlarni   va   taxminiy xarajatlarning   umumiy   miqdorini   aniqlash,   ya'ni   xarajatlar   smetasini
shakllantirish.
Olingan   mablag'ni   ajratilgan   mablag'lar   bilan   solishtirish.   Ko'pincha
reklama   kampaniyasining   byudjetini   qisqartirish   kerak   -   kamroq
muhimlaridan boshlab, maqsadni birma-bir qisqartirish kerak.
Optimal   reklama   vositalarini   tanlash   (reklama   tarqatish   kanallari).
Bular   reklama   kampaniyasining   maqsadlaridan,   marketing   rejasidan   va
byudjet imkoniyatlaridan kelib chiqadi.
Reklama kampaniyasining batafsil rejasini tuzish;
Reklama kampaniyasini ishlab chiqish, ya'ni masalaning ijodiy tomoni
bilan bog'liq bo'lgan barcha narsalarni amalga oshirishni anglatadi.
Reklama   kampaniyasining   moliyaviy   samaradorligini   tekshirish
(tajriba).
Reklama kampaniyasining iqtisodiy samaradorligini yakuniy aniqlash
(uni amalga oshirishdan keyin).
Keling,   ishtirok   etishning   samaradorligini   aniqlaylik   «   Monster   Ikki
oy davomida sport tadbirlarida energiya ".
Maqsadli auditoriya 800 ming kishini tashkil etdi, shundan 148 ming
kishi mahsulot sotib oldi. Tadbirdan so'ng savdolar o'rtacha 27 000 kishiga
oshdi. Va 20 mingdan ortiq kishi doimiy ravishda kompaniya mahsulotlarini
sotib olishni boshladi. XULOSA
Kompaniyada   aloqa   siyosatini   tashkil   etish   va   uni   takomillashtirish
muammosi bo'yicha olib borilgan tadqiqotlar quyidagi xulosalar chiqarishga
imkon beradi:
Samarali   reklama   tadbirlari   kompleksini   tashkil   etish   juda   murakkab
vazifa   bo'lib,   uni   amalga   oshirish   korxonalarning   savdo,   marketing   yoki
maxsus   reklama   bo'limlarida   malakali   mutaxassislarning   aniq   va   yaxshi
muvofiqlashtirilgan ishini talab qiladi.
Reklama muhitida insonning xatti-harakati  jarayoniga tashqi va ichki
omillar ta'sir ko'rsatadi.
Tashqi omillar - bu ma'lum bir vaqtda inson atrofida sodir bo'ladigan
hamma   narsa.   Bu   yaqin   atrofdagi   odamlar,   ob-havo   sharoiti   va   boshqalar
bo'lishi mumkin.
Ichki omillar - bu bir vaqtning o'zida odamning ichida sodir bo'ladigan
hamma   narsa.   Masalan,   sizning   munosabatingiz,   turli   narsalarga   bo'lgan
munosabatingiz,   sog'lig'ingiz,   qarashlaringiz,   e'tiqodlaringiz,   o'tmishdagi
tajribangiz va boshqalar.
Iste'molchining   xulq-atvoriga   ma'lum   ta'sir   ko'rsatish   uchun   birinchi
navbatda uning e'tiborini jalb qilish kerak. E'tiborni jalb qilish reklamaning
psixologik   ta'sir   mexanizmi   zanjirining   birinchi   bo'g'inidir.   Reklama
ma'lumotlarini qabul qiluvchining idrok etishi, uni ongida qayta ishlash kabi
psixik  jarayonlarga  e'tibor   hamroh  bo'ladi.   Shu  bilan  birga,  diqqat  keraksiz
xabarlarni filtrlaydigan o'ziga xos filtr bo'lib xizmat qiladi.
Xulosa   qilib   aytganda,   ish   jarayonida   erishgan   asosiy   natijalarimizni
qayd etishni istardim.
Tekshirilayotgan   ob'ektning   marketing   faoliyatini   tahlil   qilish natijasida " Monster Energiya » ma'lum qildi:
)   Monster   kompaniyasi   Energiya   ",   Rossiyada   "   Qora   Energiya   ",
vakolatli   boshqaruv   va   marketing   siyosati   tufayli   bozorda   o'z   o'rnini
egalladi.
) Kompaniyaning asosiy ko'rsatkichlarida ijobiy o'zgarishlar mavjud.
)   Monster   Energy   o'z   mahsulotini   sotishning   yuqori   darajasini
ta'minlash uchun etarli salohiyatga ega.
)   Korxona   foydalidir,   chunki   mahsulotni   sotishdan   olingan   natijalar
ishlab   chiqarish   xarajatlarini   qoplaydi   va   kompaniyaning   normal   ishlashi
uchun zarur bo'lgan foydani tashkil qiladi;
)   Odatda,   korxonada   reklama   funktsiyalarini   amalga   oshirish   uchun
PR agentligining xizmatlari to'lanadi.
Marketingning   analitik   funksiyasi   talab   qilinmaganligicha   qolmoqda,
marketing sohasida professional faoliyatni amalga oshiruvchi ixtisoslashgan
korxonalar bilan aloqalari yo'q; kam rivojlangan marketing rejalashtirish va
marketing funktsiyalarini amalga oshirish ustidan nazorat.
Biz   brendimiz   uchun   asosiy   belgi   sifatida   “faoliyat”ni   tanladik.
Faoliyat   tufayli   tavsiyalar   orqali   kompaniyaning   o'sishi   va   targ'ibotini
tezlashtirish mumkin bo'ladi.
Biz taklif qilayotgan chora-tadbirlar Monster Energy kompaniyasining
aloqa   siyosati   samaradorligini   oshirishga   yordam   beradi.   Monsterning
amaliy   faoliyatida   amalga   oshirilishi   mumkin   bo'lgan   aloqa   siyosatini
takomillashtirishga qaratilgan aniq chora-tadbirlar kompleksini ishlab chiqdi
va   batafsil   rejalashtirdi.   Rossiya   energetik   ichimliklarini   ishlab   chiqish   va
targ'ib qilish uchun energiya. FOYDALANILGAN MANBA VA ADABIYOTLAR RO‘YXATI
1. Aleshina   I.V.   Menejerlar   va   marketologlar   uchun   jamoatchilik   bilan
aloqalar. - M.: Gnom-Press, 2014. - 256 b.
2. Qora   S.   Jamoatchilik   bilan   aloqalar.   Bu   nima?   M   .:   ASES-Moskva,
2014. - 239 p.
3. Varakuta S.A., Egorov Yu.N. Jamoatchilik bilan aloqalar. - M .: Infra-M,
2014. - 246 p.
4. Gundarin   M.   PR   bo'limi   boshlig'ining   kitobi.   -   Sankt-Peterburg:   Piter,
2016. - 366 p.
5. Dominyak   V.I.   Psixologiya   va   texnologlar.   Tashkilotlarda   tashqi
aloqalar:   muzokaralar   va   savdo.   Qo'llanma.   -   Sankt-Peterburg:
Politexnika nashriyoti. Univ., 2015. - 44 b.
6. Zverintsev   A.B.   Aloqa   boshqaruvi.   PR   menejerining   ish   kitobi:   2-chi
sobiq, rev. - Sankt-Peterburg: Soyuz, 2014. - 288 b.
7. Oshxona   F.   Jamoatchilik   bilan   aloqalar.   Prinsiplar   va   amaliyot.   -   M   .:
Birlik, 2014. - 454 b.
8. Kotler F. Marketing asoslari. - M.: Taraqqiyot, 2015. - 698 b.Panchenko
E.G. Xalqaro menejment - K.: KNEU, 2016. - 468 b.
9. Sinyaeva   I.M.   Tijorat   faoliyatida   jamoatchilik   bilan   aloqalar:   Darslik   /
ed.  Prof. G.A. Vasilev. - M.: Birlik, 2015. - 278 b.
10. Shmalen   G.   Korxona   iqtisodiyotining   asoslari   va   muammolari.   M.:
Moliya va statistika, 2016 yil.
11. Aleshina I. V. Menejment va marketingda jamoatchilik bilan aloqalar //
Marketing № 3, 2015 yil, 108-111-betlar.
12. Benko A. Jamoatchilik bilan aloqalar. // Ish, 2015.  No 1-2. S. 35.
Купить
  • Похожие документы

  • O’z Milliy bank amaliyot hisoboti
  • Iqtisodiyot va moliya bo‘limi amaliyot hisoboti amaliyot hisoboti
  • Ipoteka bank amaliyot Mirobod filiali
  • "Trastbank" bitiruv oldi amaliyot
  • Turonbank bitiruv oldi amaliyoti

Подтвердить покупку

Да Нет

© Copyright 2019-2025. Created by Foreach.Soft

  • Инструкция по снятию с баланса
  • Контакты
  • Инструкция использования сайта
  • Инструкция загрузки документов
  • O'zbekcha