Войти Регистрация

Docx

  • Рефераты
  • Дипломные работы
  • Прочее
    • Презентации
    • Рефераты
    • Курсовые работы
    • Дипломные работы
    • Диссертациии
    • Образовательные программы
    • Инфографика
    • Книги
    • Тесты

Информация о документе

Цена 20000UZS
Размер 47.7KB
Покупки 2
Дата загрузки 25 Май 2024
Расширение docx
Раздел Курсовые работы
Предмет Экономика

Продавец

Asadbek Mamarizayev

Дата регистрации 09 Апрель 2024

124 Продаж

Namangan viloyati Davlatobod tuman hokimligida malakaviy amaliyot

Купить
Reja: 
I Kirish 
II Asosiy qism 
1. Namangan  viloyati hokimligi haqida 
2. Moliya boshqaruv tizimi 
3. Namangan ning iqtisodiy statistik ko’rsatkichlari 
III Xulosa 
IV Foydalanilgan adabiyotlar  Kirish  
Men malakaviy amaliyotimni  Toshkent  davlat iqtisodiyot  universiteti  yo’llanmasi
asosida   Namangan   viloyati   Davlatobod   tuman   hokimligi   moliya   bo’limida
o’tadim.   Amaliyot   davri   mobaynida   dastur   asosida   belgilangan   tartibda   ishlarni
bajara   boshladim.   Namangan   viloyatining   tarixi,   tarkibiy   tuzilishi   va   Davlatobod
tumani   hokimligining,   moliya   bo’limi   vazifa   va   funksiyalarini   o’rganishdan
boshladim.
Namangan   viloyati   Davlatobod   tuman   moliya   bo’limi   faoliyatini
reglamentlovchi Qonunlarni, boshqa huquqiy hujjatlarni O’zbekiston Respublikasi
Prezidenti   Farmonlari   va   qarorlarini,   Vazirlar   Mahkamasining   Qarorlarini   hamda
boshqa qonun osti hujjatlarni o’rgandim. 
O’zbekistonda   mustaqillikning   ilk   kunlaridan   boshlab   makroiqtisodiy
barqarorlik va iqtisodiy o’sishni ta’minlash maqsadida iqtisodiy-ijtimoiy islohotlar
amalga oshirila boshlandi. 
Ma’lumki, mamlakat iqtisodiyotini yuksaltirishda, barqaror o’sish sur’atlariga
erishish inovatsiyalarning iqtisodiyotdagi barqaror iqtisodiy o’sishini ta’minlovchi
ko’rsatkichlarning asoslaridan biri bo’lib bormoqdalar. 
Bu   boradagi   ishlar   bugun   izchil   va   tizimli   ravishda   davom   ettirilmoqda.
Davlatimiz rahbari Shavkat Mirziyoyev yaqinda qabul qilingan iqtisodiyotni jadal
rivojlantirishda   inovatsion   g’oyalari   va   ilmiy-texnik   dasturlarni   joriy   etish   uchun
har bir tumanda inovatsiya markazlari tashkil etish, faoliyatini takomillashtirish va
rag’batlantirish   to’g’risidagi   farmonida   mamlakatimiz   ijtimoiy-iqtisodiy
taraqqiyotida ilm-fanning o’rnini yanada mustahkamlash, akademiyalar faoliyatini
har   tomonlama   qo’llab-quvvatlash,   yuqori   malakali   ilmiy   kadrlar   tayyorlash
sifatini   oshirishni   rag’batlantirish   maqsadida   bir   qator   muhim   chora-tadbirlar
belgilangan.  
        Shu   maqsadda   men   Namangan   viloyati   Davlatobod   tuman   hokimligi   moliya
bo’limi   faoliyatiga   baho   berish   uchun   boshqarmaning   iqtisodiy   ko’rsatkichlarini
to’pladim   va   tahlil   qildim.   Shu   tariqa   to’plangan   iqtisodiy   ko’rsatkichlarni,  
ularning   dinamikasini   o’zgarish   tendensiyalarini   va   omillarini,   sabab-oqibat
bog’lanishlarini   va   kutilayotgan   natijalarini   aniqlash   maqsadida   tahlil   qildim.  
Yuqori   va   barqaror   sur’atdagi   iqtisodiy   o’sish   va   makroiqtisodiy   barqarorlik
Mahalliy   hokimiyat   organlari   tizimini   bosqichma-bosqich   rivojlantirish   asosida
uning   barqarorligini   ta’minlashni,   yangi   yechimlarni   izlab   topishni,   tumanlarda
xususiy   tashkilotlarining   raqobatbardoshligi   va   sanoat   korxonalarini   tashkil   etish,
shuningdek   kichik   biznes   va   xususiy   tadbirkorlikni   rivojlantirish   ularni
rivojlanishiga   qo’yilgan  suniy   to’siqlarni   olib   ularning   ishonchini   mustahkamlash
hamda muhofaza qilishni talab etadi.  Amaliyot   davrida   va   hisobotni   tayyorlash   jarayonida   Namangan   viloyati
Davlatobod   tuman   hokimligi   moliya   bo’limi   hodimlari   menga   yaqindan   yordam
berishdi,   to’plangan   ma’lumotlarni   tahlil   qilishda   va   yuzaga   kelgan   savollarga
javob   berishda   o’zlarining   qimmatli   maslahatlarini   ayashmadi.  
Amaliyot   obyektlarining   rivojlanish   istiqbollarini   Hukumat   qarorlari,   davlat
dasturlari   va   amaliyot   o’tish   bazasida   mavjud   bo’lgan   ishlanmalar   asosida
o’rgandim.  
                  Namangan   viloyati   Davlatobod   tuman   hokimligi   haqida  
Namangan   viloyati   tarixi.   Namangan
viloyati   —   O‘zbekiston   Respublikasining   12   viloyatlaridan   biri.   Bu   tuman
1977-yil   29-avgust   kuni   1,1   ming   gektar   maydonda   tashkil   etilgan.   2003-
yilning  dekabr  oyida tugatilib, shahar  tarkibiga  qo shib  yuborilgan.  2020-yilʻ
11-sentabrda Oliy Majlis Senatining qarori bilan yangidan asos solindi.
Tumanda   25   ta   mahalla,   33850ta   xonadon,   421ta   ko p   qavatli   uy,   3ta	
ʻ
kasb-hunar   kolleji,   18ta   umumta’lim   maktabi,   24ta   maktabgacha   ta’lim
muassasasi, 5ta tibbiyot muassasasi, 1280 gektar qishloq xo jaligi yerlari, 698
ʻ
ta   xizmat   ko rsatish   obyekti,   429ta   sanoat   korxonasi   hamda   2ta   madaniy	
ʻ
meros   obyekti   bor.   Aholisi   149600   nafar   (2023).    
                Namangan   viloyati   hokimligi   haqida   umumiy   ma’lumot.   O’zbekiston
Respublikasida   Davlat   boshqaruvi   uch   turdagi   hokimiyatlar   tomonidan   tashkil
etiladi.   Bular   Qonun   chiqaruvchi,   ijro   etuvchi   va   sud   hokimiyatlaridan   iborat.
Qonun   chiqaruvchi   hokimiyat   -   Oliy   Majlis   bo’lib,   u   quyi   va   yuqori   palatadan
tashkil   topgan.   Quyi,   ya’ni   “Qonunchilik   palatasi”   150   nafar   doimiy   ravishda
faoliyat   ko'rsatuvchi   deputatlardan   iborat   bo’lib,   asosan   qonun   hujjatlarini   ishlab
chiqish   bilan   shug’ullanadi.   Yuqori   palata   esa   “Senat”   deyiladi   va   u   100   nafar
senatorlardan   shakllanadi.   Senatorlar   o’zlarining   asosiy   xizmat   vazifalaridan
ajralmagan   holda   vaqti-vaqti   bilan   yig’ilib   turadilar   va   Qonunchilik   palatasi
tomonidan yaratilgan yangi qonun hujjatlarini o’rganib chiqib, qabul qiladilar. Ijro
hokimiyatiga   Vazirlar   Mahkamasi   boshchiligida   vazirliklar,   idoralar,   Toshkent
shahri va viloyatlar hokimliklari kiradi. Ijro hokimiyati bir so’z bilan aytganda 
joylarda   qonunlarning   ijrosini   ta’minlash   vazifasini   bajaradi.   Sud
hokimiyatiga   Respublika   Oliy   sudi   boshchiligida   turli   soxalardagi   barcha   sudlar
kiradi. Sudlar ijro hokimiyati hamda fuqarolar tomonidan qonunlarning buzilishiga
yo’l qo’ymaslikni ta’minlaydi.
Viloyat   hokimligi   viloyatni   ijtimoiy-iqtisodiy   rivojlantirish,   hududlarda
O’zbekiston   Respublikasi   Qonunlari,   Oliy   Majlis   qarorlari,   O’zbekiston
Respublikasi   Prezidentining   Farmonlari,   qarorlari   va   farmoyishlari,   Vazirlar  
Mahkamasi qarorlari, xalq deputatlari viloyat Kengashi hamda viloyat hokimining qaror   va   farmoyishlari,   bayonnomalari,   topshiriqlari   ijrosini   ta’minlaydi.   Viloyat
hokimligi   o’z   faoliyatida   O’zbekiston   Respublikasi   Prezidenti,   Vazirlar
Mahkamasi  hamda xalq deputatlari  viloyat  Kengashi  oldida hisob beradi. Viloyat
hokimligi  vakolatlarining amalga oshirilishi  viloyat  hokimi, hokim  o’rinbosarlari,
mahalliy davlat boshqaruvi organlari rahbarlari, tuman va shahar hokimlari, viloyat
hokimligining   doimiy,   muvaqqat   komissiyalari,   tegishli   qarorlar   bilan   tashkil
etilgan boshqa ishchi organlarning hamda viloyat hokimligi apparatining tashkiliy-
amaliy   ishi   bilan   ta’minlanadi.   Viloyat   hokimligi   faoliyati   viloyat   hokimi
tomonidan tashkil etiladi. Viloyat hokimi qonun hujjatlarida belgilangan vakolatlar
doirasida   hududdagi   barcha   organlar,   korxonalar   va   tashkilotlar,   mansabdor
shaxslar   va   fuqarolar   tomonidan   bajarilishi   majburiy   bo’lgan   qarorlar   chiqaradi.
Viloyat   hokimining   me’yoriy   tusdagi   yoki   muhim   ahamiyatga   ega   bo’lgan
hujjatlari qaror shaklida qabul qilinadi. Viloyat hokimining tezkor va boshqa joriy
masalalar   bo’yicha   hujjatlari   farmoyish   shaklida   qabul   qilinadi.    
“Mahalliy   ijroiya   hokimiyati   organlarinig   investitsiyalarni   keng   jalb   qilish   va
innovatsiyalarni   joriy   etish   borasidagi   faoliyatini   takomillashtirish   to’g’risida”
2019-yil   28-noybrdagi   PQ–3407-son   qaroriga   muvofiq   viloyat   hokimligi
boshqaruv   apparatining   vazifalari,   funksiyalari,   huquqlari,   mas’uliyatini   hamda
faoliyatini tashkil etish tartibini belgilanadi. 
Boshqaruv   apparati   o’z   faoliyatida   O’zbekiston   Respublikasi
Konstitutsiyasiga,   “Mahalliy   davlat   hokimiyati   to’g’risida”gi   O’zbekiston
Respublikasi   Qonuniga   va   O’zbekiston   Respublikasining   boshqa   qonunlariga,
O’zbekiston   Respublikasi   Oliy   Majlisi   palatalarining   qarorlariga,   O’zbekiston
Respublikasi  Prezidentining qarorlari, farmonlari  va farmoyishlariga, O’zbekiston
Respublikasi Vazirlar Mahkamasining qarorlari va farmoyishlariga, boshqa qonun
hujjatlariga, xalq deputatlari Kengashining va hokimning hujjatlariga, shuningdek
Namangan viloyati  hokimligining boshqaruv apparati to’g’risidagi  Nizomga amal
qiladi.
            Boshqaruv   apparati   hokimlik   faoliyatini   axborot-tahliliy,  huquqiy,  tashkiliy-
texnik   va   moliyaviy-xo’jalik   jihatidan   ta’minlaydi,   xalq   deputatlari   Kengashi
majlislarini uning reglamentiga muvofiq tayyorlaydi, xalq deputatlari Kengashi va
hokimning   hujjatlari   loyihalarini   tayyorlaydi,   ularni   amalga   oshirish   yuzasidan
amaliy   chora-tadbirlarni   ishlab   chiqadi   va   ijroni   muntazam   ravishda   tekshiradi.  
Boshqaruv   apparati   xalq   deputatlari   Kengashi   faoliyatiga   tashkiliy,   texnik   va
boshqa   xizmatlar   ko’rsatilishini   ta’minlaydi.   Viloyat   hokimligi   apparati   o’z
faoliyatida   O’zbekiston   Respublikasi   Konstitusiyasi   va   “Mahalliy   davlat
hokimiyati   to’g’isida”gi   O’zbekiston   Respublikasi   Qonuni,   O’zbekiston
Respublikasi   Prezidentining   “Mahalliy   ijroiya   hokimiyati   organlarinig
investitsiyalarni   keng   jalb   qilish   va   innovatsiyalarni   joriy   etish   borasidagi faoliyatini   takomillashtirish   to’g’risida”   2019-yil   28-noybrdagi   PQ–3407-son
qarori,   Vazirlar   Mahkamasining   1999-yil   29-mart   140-sonli   qarori   bilan
tasdiqlangan   “Qoraqalpog’iston   Respublikasi   Vazirlar   Kengashi,   O’zbekiston
Respublikasi   viloyatlari,   shaharlari   va   tumanlari   hokimliklari   apparatlarida   ish
yuritish   va   hujjatlar   ijrosini   nazorat   qilishni   tashkil   etish   bo’yicha
yo’riqnoma”   hamda viloyat hokimligining reglamentiga amal qiladi. Fuqarolarning
takliflari, arizalari va shikoyatlari bo’yicha ish yuritish   “Fuqarolarning murojaatlari
to’g’risida”gi O’zbekiston Respublikasi Qonuni asosida amalga oshiriladi. 
Moliya boshqaruv tizimi  
O‘zbekiston   Respublikasi   Moliya   vazirligi,   Qoraqalpog‘iston   Respublikasi
Moliya  vazirligi,  viloyatlar  va   tumanlar  hokimliklari   boshqarmalari   va  bo‘limlari,
davlat   sug‘urta   idoralari,   shuningdek,   ularga   qarashli   davlat   korxonalari,
muassasalari   va   tashkilotlari   O‘zbekiston   Respublikasi   Moliya   vazirligining
yagona tizimini tashkil etadi . 
Namangan   viloyati   Davlatobod   tuman   hokimligining   moliya   bo’limi   tizimi
tarkibiga   kiruvchi   organlar   faoliyatini   kelishilgan   yagona   moliyaviy   va   soliq
siyosatini   shakllantirish   ishlarini   olib   borishga,   viloyat   iqtisodiyotini
sog‘lomlashtirishga va aholini ijtimoiy himoya qilishga yo‘naltiradi, xalq xo‘jaligi
va   ijtimoiy-madaniy   sohani   mablag‘   bilan   ta’minlaydi,   viloyat   mintaqalarining
yaxlit ishlab chiqarish va ijtimoiy taraqqiyoti uchun moliyaviy negiz yaratadi; o‘z
vakolati   doirasida   viloyat   moliya   tizimi   tarkibiga   kiruvchi   organlar   faoliyatini
nazorat   qilishni   tashkil   etadi   va   amalga   oshiradi,   ular   faoliyati   usullari   va
shakllarini   takomillashtiradi,   mazkur   organlar   xodimlarining   kasb   mahoratini
oshirish ishlarini muvofiqlashtiradi. 
Shu maqsadlarda tuman moliya bo’limi o‘z faoliyati jarayonida:  
 Tuman byudjeti loyihasini tayyorlaydi; 
 Tuman byudjeti mablag‘larining tushumi va sarfi tartibini belgilaydi hamda
ular ustidan nazoratni amalga oshiradi; 
 Byudjet   tashkilotlarining   xarajatlar   smetasi   va   shtat   jadvallarini   ro‘yxatdan
o‘tkazadi; 
 Qonun hujjatlariga muvofiq boshqa vakolatlarni amalga oshiradi. 
Namangan   Viloyat   Davlatobod   Tuman   Hokimligi   Moliya   Bo’limi
Bo’limlari  
1. Mahalliy byudjetni  shakllantirish  va byudjet  tashkilotlarini  mablag’  bilan
taminlash bo’limi   2.   Mahalliy   byudjetni   shakllantirish   va   ijrosini   taminlash   monitoring
qilish,byudjet   tashkilotlarini   moliyaviy   taminlash   hamda   byudjetlar   aro
munosabatlar bo’limi  
3.   Byudjet   daromadlari   bazasini   mustahkamlash   va   byudjetlararo
munosabatlar bo’limi  
4.Byudjet hisobi va hisoboti bo’limi  
5. Byudjet daromadlari prognozini tuzish va bazasini mustahkamlash bo’limi  
Davlatobod  tuman mahalliy byudjetining 5 yillik ijrosi  
                                                                                                          2019   йил  
Туман   бюджетининг   2019   йил   контингент   даромадлари   режаси  213
млрд   487   млн .   сўмга   белгиланган   бўлиб ,   ушбу   режа   221   млрд   817
млн . сўмга   ёки   8   млрд   329   млн . сўм   (103,9   фоиз ) га   ошириб   бажарилди .  
Туман   маҳаллий   бюджетининг   2019   йил   даромадлари   режаси   73   млрд
875  млн .   сўмга   белгиланган   бўлиб ,  ушбу   режа  75  млрд  179  млн .   сўмга   ёки
1   млрд   303   млн . сўм   (101,8   фоиз ) га   ошириб   бажарилди .  
2019   йилда   79   млрд   034   млн . сўмлик   бюджет   харажатлари   амалга
оширилди .  
                                                                                                         2020   йил  
Туман   бюджетининг   2020   йил   контингент   даромадлари   режаси  161
млрд   935   млн . сўмга   белгиланган   бўлиб ,   ушбу   режа   184   млрд   806
млн . сўмга   ёки   22   млрд   870   млн . сўм   (114,1   фоиз ) га   ошириб   бажарилди .  
        Туман   маҳаллий   бюджетининг   2020   йил   даромадлари   режаси  19  млрд
495  млн .   сўмга   белгиланган   бўлиб ,  ушбу   режа  22  млрд  444  млн .   сўмга   ёки
2   млрд   949   млн . сўм   (115,1   фоиз ) га   ошириб   бажарилди .   2020   йилда   107
млрд   238   млн . сўмлик   бюджет   харажатлари   амалга   оширилди .  
                                                                                                   2021   йил  
Туман   бюджетининг   2021   йил   контингент   даромадлари   режаси  537
млрд   365   млн . сўмга   белгиланган   бўлиб ,   ушбу   режа   560   млрд   980
млн . сўмга   ёки   23   млрд   614   млн . сўм   (104,4   фоиз ) га   ошириб   бажарилди .  
        Туман   маҳаллий   бюджетининг   2021   йил   даромадлари   режаси  32  млрд
184  млн .   сўмга   белгиланган   бўлиб ,  ушбу   режа  62  млрд  457  млн .   сўмга   ёки
30   млрд   272   млн . сўм   (194,1   фоиз ) га   ошириб   бажарилди .  
2021   йилда   186   млрд   765   млн . сўмлик   бюджет   харажатлари   амалга
оширилди .  
                                                                                                      2022   йил   Туман   бюджетининг   2022   йил   контингент   даромадлари   режаси  117
млрд   694   млн . сўмга   белгиланган   бўлиб ,   ушбу   режа   131   млрд   420
млн . сўмга   ёки   13   млрд   725   млн . сўм   (111,7   фоиз ) га   ошириб   бажарилди .  
              Туман   маҳаллий   бюджетининг   2022   йил   даромадлари   режаси   40
млрд 67   млн .   сўмга   белгиланган   бўлиб ,   ушбу   режа   43   млрд   9   млн .   сўмга
ёки   2   млрд   941   млн . сўм   (107,3   фоиз ) га   ошириб   бажарилди .  
2022   йилда   137   млрд   320   млн . сўмлик   бюджет   харажатлари   амалга
оширилди .  
                                                                                                            2023   йил  
Туман   бюджетининг   2023   йил   контингент   даромадлари   режаси   75
млрд   218   млн . сўмга   белгиланган   бўлиб ,   ушбу   режа   79   млрд   550
млн . сўмга   ёки   4   млрд   332   млн . сўм   (105,8   фоиз ) га   ошириб   бажарилиши
кутулмоқда .  
        Туман   маҳаллий   бюджетининг   2023   йил   даромадлари   режаси  52  млрд
608  млн .   сўмга   белгиланган   бўлиб ,  ушбу   режа  56  млрд  722  млн .   сўмга   ёки
4   млрд   114   млн . сўм   (107,8   фоиз ) га   ошириб   бажарилиши   кутулмоқда .  
              2023   йилда   150   млрд   428   млн.сўмлик   бюджет   харажатлари   амалга
оширилши кутилмоқда.  
Ромитан туман бўйича бюджет даромадларига тушумлар ижроси
тўғрисида
                                           М А Ъ Л У М О Т  
18   июня
2023г  млн.сў
м 
Йиллар        КОНТИНГЕНТ         МАҲАЛЛИЙ  
Реж
а   Ижр
о   Фарқ
и   %   Реж
а   Ижр
о   Фарқ
и   %  
2019 йил   213
487,
8  221
817,5 8
329,7  103,9
%  73
875,
5  75
179,3 1
303,8  101,8%
2020 йил   161 184 22 114,1 19 22 2 115,1% 935,
9  806,3 870,4  %  495,
3  444,8 949,5 
2021 йил   537
365,
8  560
980,0 23
614,2  104,4
%  32
184,
3  62
457,0 30
272,7  194,1%
2022 йил   117
694,
8  131
420,1 13
725,3  111,7
%  40
067,
7  43
009,3 2
941,6  107,3%
2023   йил
(кутилаётган
)   75
218,
0  79
550,0 4
332,0  105,8
%  52
608,
0  56
722,0 4
114,0  107,8%
Жами   5
йиллик   1
105  1   178
573,9 72
871,6  106,6
%  218
230, 259
812,4 41
581,6  119,1%
               Namangan   Viloyat   Davlatobod   tumani bo’yicha byudjet daromadlariga
tushumlar   bo’yicha   2019   yilda   213487,8   mln.so’m   mablag’   byudjet   tushishi
rejalashtrilgan, 2019 -yil   oxiriga   kelib   rejadagi   mablag’dan   8   329,7   mln.so’m
ortiqcha   mablag’   byudjetga   kelib   tushdi,yani   rejadagi   mablag’dan   3,9%
ko’proq mablag’ byudjetga kelib tushgan.  
Namangan   Viloyat   Davlatobod   tumani   bo’yicha   byudjet   daromadlariga
tushumlar   bo’yicha   2019   yilda   161   935,9   mln.so’m   mablag’   byudjet   tushishi
rejalashtrilgan, 2020 -yil   oxiriga   kelib   rejadagi   mablag’dan   22   870,4   mln.so’m
ortiqcha   mablag’   byudjetga   kelib   tushdi,yani   rejadagi   mablag’dan   4.1   %
ko’proq mablag’ byudjetga kelib tushgan.  
Namangan   Viloyat   Davlatobod   tumani   bo’yicha   byudjet   daromadlariga
tushumlar   bo’yicha   2021 -yilda   537   365,8   mln.so’m   mablag’   byudjet   tushishi
rejalashtrilgan, 2021 -yil   oxiriga   kelib   rejadagi   mablag’dan   23   614,2   mln.so’m
ortiqcha   mablag’   byudjetga   kelib   tushdi,yani   rejadagi   mablag’dan   4,4%
ko’proq mablag’ byudjetga kelib tushgan.  
Namangan   Viloyat   Davlatobod   tumani   bo’yicha   byudjet   daromadlariga
tushumlar bo’yicha   2022   -yilda   117 694,8   mln.so’m mablag’ byudjet tushishi
rejalashtrilgan, 2022 -yil oxiriga kelib rejadagi mablag’dan  131 420,1 mln.so’m ortiqcha   mablag’   byudjetga   kelib   tushdi,   yani   rejadagi   mablag’dan   11.7%
ko’proq mablag’ byudjetga kelib tushgan.  
Namangan   Viloyat   Davlatobod   tumani   bo’yicha   byudjet   daromadlariga
tushumlar   bo’yicha   2023   -yilda   75   218,0   mln.so’m   mablag’   byudjet   tushishi
rejalashtrilgan, 2023 -yil   oxiriga   kelib   rejadagi   mablag’dan   79   550,0   mln.so’m
ortiqcha   mablag’   byudjetga   kelib   tushdi,yani   rejadagi   mablag’dan   6.6%
ko’proq mablag’ byudjetga kelib tushgan.  
Moliyalashtirish   manbalari   bo'yicha   asosiy   kapitalga   o‘zlashtirilgan
investitsiyalar tarkibi  
(jami foizda) 
Korxonalar
va
aholining
o'z
vositalari   Qabul
qilingan
mablag'lar ulardan:  
davlat
byudjeti banklarnin
g   kreditlari
va   boshqa
qarz
mablag'lari   chet   el
investitsiyalari
va kreditlari  
2022 yil yanvar-dekabr  
Namangan
viloyati   34,7   65,3   5,9   9,5   49,5  
Namangan sh. 40,5  59,5  9,3  12,5  37,7 
Chortoq   50,4  49,6  6,1  8,5  35,0 
Chust  12,8  87,2  2,1  3,5  78,5 
Namangan  25,6  74,4  6,3  18,1  50,0 
Kosonsoy   35,4  64,6  4,4  7,0  53,2  Pop   37,7  62,3  5,4  12,9  43,9 
To’raqo’rgon   42,3  57,7  3,9  8,6  45,2 
Norin  46,0  54,0  25,4  7,3  21,1 
Uychi  53,1  46,9  4,5  10,1  32,2 
Uchqo’rg’on  60,2  39,8  8,3  3,5  28,0 
Davlatobod  32,3  67,7  2,6  5,7  59,4 
To’raqo’rg’on 48,6  51,4  5,4  7,5  38,5 
            Namangan   viloyatining   yalpi   hududiy   mahsuloti   o‘sish   sur’atlari  
13/09/ 2023  
2023 -   yil yanvar-iyun oylari yakunlariga ko‘ra,  Namangan  viloyatida YaHM hajmi
4,8   %   ga o‘sdi. YaHM tarkibida qishloq, o‘rmon va baliqchilik xo‘jaligining o‘sish
sur’atlari   100,5   %   ni,   sanoat   –   100,3   %   ni,   qurilish   –   108,5   %   ni   va   xizmatlar
sohasi – 111,6   %   ni tashkil etdi. 
Бухоро   вилоятининг   бюджет   даромадларининг   2023   йил   3-чорак   шу
жумладан 
Сентябрь   ойи   МАҲАЛЛИЙ   кўрсаткичларининг   бажарилиши
тўғрисида 
М А Ъ Л У М О Т  
10
сентября
2023 г.   (м
лн
.сў
м) 
Бюджетлар 3-чорак (маҳаллий)   Сентябрь ойи (маҳаллий)   номи   Реж
а   Ижро Фарқи
(+;-)   Фоизи
(%)   Реж
а   Ижро Фарқи
(+;-)   Фоизи
(%)  
Вилоят
бюджети   337
471  345
544  8 073  102%  110
155  29
334  -80
820  27%  -4
89
9 
Namangan
viloyati   27
436  20
829  -6 607  76%  10
385  2 358  -8 027  23%  38
2 
Namangan
sh.  5 757 3 776  -1 981  66%  2 508 471  -2 038  19%  16 
Chortoq   4 615 3 710  -904  80%  1 634 550  -1 084  34%  14
5 
Chust  12
355  9 311  -3 044  75%  5 065 1 344  -3 722  27%  40
3 
Namangan  8 361 7 125  -1 236  85%  2 819 745  -2 073  26%  27
4 
Kosonsoy   19
981  17
848  -2 134  89%  6 550 2 546  -4 004  39%  72
6 
Pop   5 989 5 528  -461  92%  1 837 647  -1 190  35%  18
7 
To’raqo’rgo
n   9 737 8 288  -1 449  85%  3 514 1 197  -2 318  34%  33
8 
Norin  1 574 1 747  173  111%  519  124  -395  24%  50 
Uychi  8 460 7 502  -958  89%  2 867 1 080  -1 787  38%  17
4  Uchqo’rg’on 13
262  11
270  -1 993  85%  4 830 1 991  -2 840  41%  82
7 
Davlatobod  10
480  9 539  -941  91%  3 521 992  -2 529  28%  29
0 
To’raqo’rg’
on  10
770  12
489  1 719  116%  3 301 2 366  -935  72%  25
0 
Jami   476
248  464
505  -11
743  98%   159
505  45
744  -113
761  29%   -
83
7 
Namangan   Viloyati   iqtisodiy   statistik   ko’rsatkichlar  
Iqtisodiy faoliyat turlari kesimida  Namangan  viloyati yalpi hududiy mahsulotining
o’sish sur’atlari  
yanvar-mart   2023
yil *  
I. YaHM, jami   102,6  
Tarmoqlarning yalpi qo’shilgan qiymati   102,7 
Mahsulotlarga sof soliqlar   100,8 
II. Tarmoqlarning yalpi qo’shilgan qiymati   102,7  
Qishloq, o’rmon va baliqchilik xo’jaligi   103,9  
Sanoat (qurilishni qo`shgan holda)   105,1  
sanoat   107,3 
qurilish   100,7 
Xizmatlar   101,0   savdo, yashash va ovqatlanish bo’yicha xizmatlar   95,2 
tashish va saqlash, axborot va aloqa   100,5 
boshqa xizmat tarmoqlari   102,8 
                  Iqtisodiy   faoliyat   turlari   kesimida   Namangan   viloyati   yalpi   hududiy
mahsulotining   o’sish   sur’atlari   o’tgan   yilning   mos   davriga   nisbatan   102,6%   ga
o’sgan:   Shundan:tarmoqlarning   yalpi   qo’shilgan   qiymati   2.6%   Mahsulotlarga   sof
soliqlar 0.8% ga o’sgan.  
Tarmoqlarning   yalpi   qo’shilgan   qiymati   2,7%  
Qishloq,o’rmon,va baliqchilik 3.9%  
Xizmatlar sohasi 1%   savdo, yashash va ovqatlanish bo’yicha xizmatlar sohasi
o’tgan   yilning   mos   davriga   nisbatan   4.8%ga   kamaygan  
tashish   va   saqlash,   axborot   va   aloqa   0.5%   boshqa   xizmat   tarmoqlari   2.8%   ga
o’sgan.  
Namangan  viloyati bo’yicha korxona va tashkilotlarning soni  
Ro'yx
atga
olinga
n  Faoliya
t
ko'rsat
ayotga
n   Faoliyat
ko'rsat
mayotg
an   Ya
ngi
tas
hki
l
etil
ga
n   Tuga
tilga
n   Ro'y
xatg
a
oling
an  Faoliya
t
ko'rsat
ayotga
n   Faoliyat
ko'rsat
mayotg
an   Ya
ngi
tas
hki
l
etil
ga
n   Tuga
tilga
n  
Nama
ngan
viloya
ti   24544   23459   10
85   6371   927   29644   28233   14
11   6041   tumanl
ar:  
Chust  761  678  83  211  69  1001  898  10
3  271 
Nama
ngan  1849  1725  12
4  446  59  2296  2240  56  537 
Koson
soy   1085  1056  29  267  30  1441  1400  41  398 
Pop   2652  2411  24
1  698  78  3190  2925  26
5  613 
Chorto
q  1222  1192  30  294  51  1609  1488  12
1  408 
Norin 
1256  1217  39  307  28  1558  1466  92  337 
Uychi  491  482  9  150  19  664  648  16  178 
Peshk
u  1441  1387  54  386  89  1825  1704  12
1  418 
Davlat
obod  1996  1950  46  642  99  2405  2355  50  547 
To’raq
o’rg’o
n  1574  1541  33  432  122  1888  1852  36  403 
Shofir
kon  1479  1365  11
4  355  50  1766  1679  87  327 
Nama
ngan
sh.  7781  7518  26
3  1880  219  8728  8403  32
5  1271  Chorto
q sh.  957  937  20  303  14  1273  1175  98  333 
                                                   
  Investitsiyalar  
Namangan   viloyati   bo`yicha   investitsiyalar   va   qurilish   faoliyatining   asosiy
ijtimoiy-iqtisodiy ko'rsatkichlari
2019   2020   2021   2022   yil
yanvar-
dekabr   2023   yil
yanvar-
mart  
Asosiy   kapitalga
o'zlashtirilgan
investitsiyalar   -   jami,
mlrd. so'm  11613,4  9610,9  10366,6  11248,7  2670,1 
Asosiy   kapitalga
o'zlashtirilgan
investitsiyalarning
YaHMdagi ulushi, % da  67,6  43,8  36,8  35,7  45,1 
Uy-joy   va   ijtimoiy-soha
ob'ektlarini   yangiqurilish
va   rekonstruksiya
hisobiga ishga tushirish: 
Uy-joylarning   umumiy
maydoni ming m²  814,1  1258,7  1277,6  1296,3  252,5 
umumta'lim   maktablari,
ming o'quvchi o'rin  11,1  7,3  9,5  3,9  - 
kasb-hunar   kollejlari,
ming o'quvchi o'rin  -  -  -  -  -  litseylar,   ming   o'quvchi
o'rin  -  -  -  -  - 
akademik, ming o'quvchi
o'rin  -  -  -  -  - 
ixtisoslashtirilgan,   ming
o'quvchi o'rin  -  -  -  -  - 
kasalxonalar, ming yotoq 0,3  0,8  0,4  0,01  - 
poliklinika   muassasalari,
shu   jumladan   qishloq
vrachlik   punktlari,
smenada ming qatnov  0,3  1,4  1,4  -  - 
Qurilish   ishlari,   mlrd.
so'm  2543,7  3581,2  4368,1  5387,2  1292,5 
Namangan   viloyatining   eksport   va   import   tarkibi   (umumiy   hajmga   nisbatan
foizda)  
2021 y.  2022 y.  yanvar-
mart   2023
y.  yanvar-
iyun   2023
y. 
Tashqi savdo aylanmasi   100,0   100,0   100,0   100,0  
eksport   21,1  27,8  45,1  42,6 
import   78,9  72,2  54,9  57,4 
Eksport tarkibi   100   100   100   100,0  
shu jumladan:   paxta tolasi   23,6  29,3  50,6  48,0 
oziq-ovqat mahsulotlari   22,5  13,5  9,0  9,3 
kimyo   mahsulotlari   va
undan   tayyorlangan
buyumlar   1,0  1,8  1,0  1,1 
energiya   manbaalari   va
neft mahsulotlari   14,8  7,0  11,5  9,9 
qora va rangli metallar   0,2  0,6  -  - 
mashina   va   asbob-
uskunalar   0,9  1,6  0,1  0,1 
xizmatlar   7,5  4,6  2,0  4,1 
boshqalar   29,6  41,7  25,8  27,5 
Import tarkibi   100   100   100   100,0  
shu jumladan:  
oziq-ovqat mahsulotlari   1,9  3,0  3,4  4,5 
kimyo   mahsulotlari   va
undan   tayyorlangan
buyumlar   5,6  9,7  8,6  10,4 
energiya   manbaalari   va
neft mahsulotlari   48,0  46,0  26,0  25,2 
qora va rangli metallar   1,6  1,5  2,0  2,7 
mashina   va   asbob-
uskunalar   25,7  23,1  47,8  43,5 
xizmatlar   0,1  0,2  -  -  boshqalar   17,1  16,6  12,3  3,7 
Bu   jadvalda   Namangan   viloyatining   eksport   salohiyati   yildan   yilga   o’sib
borayotganligini ko’rishimiz mumkin:  
2021 -yil   viloyat   tashqi   savdo   aylanmasining   21.1%ini   export   tashkil   qilgan
bo’lsa   2022 -yil   bu   ko’rsatkich   27,8%ni   tashkil   qilgan:  
2023 -yilga   kelib   esa   bu   ko’rsatkich   42,6%ga   yetganini   ko’rishimiz   mumkin.  
Viloyat eksportining katta qismining paxta tolasi tashkil qiladi. Export hajmining :
23,6%ini   paxta   tolasi;   22.5   %ini   oziq-ovqat   mahsulotlari;  
1%ini   kimyo   mahsulotlari   va   undan   tayyorlangan   buyumlar;  
14,8%ini   energiya   manbalari   va   neft   mahsulotlari;  
0,2%ini   qora   va   rangli   metallar;   0,9%ini   mashina   va   asbob   uskunalar  
7,5%ini xizmatlar; 29,6%ini boshqalar tashkil qiladi.   Xulosa  
          Xulosa qilib shuni aytish mumkunki, amaliyot davrida biz o`quv jarayonida
o’rgangan   nazariy   bilimlarimizni   amaliyotda   o’z   ko’zimiz   bilan   ko’rish
imkoniyatiga   ega   bo’lamiz.   Amaliyot   davrida   bizda   amaliyot   subyekti   haqida
boshlang’ich   tushunchalar   paydo   bo’la   boshlaydi.   Kelajakdagi   ish   faoliyatimizni
tashkillashtirish   uchun   amaliyot   poydevor   bo’lib   xizmat   qiladi.
        Namangan viloyat Davlatobod tuman hokimligi Moliya bo’limi xodimlari o’z
qabulini tashkil etgan va fuqorolar ketma-ketlik asosida qabulga kirishlari mumkin.
Namangan   viloyat   Davlatobod   tumanida   ko’plab   investitsion   loyihalar   tashkil
etilayotgani bu iqtisodmiz uchun juda muhim jihatdir. Ish o’rinlari yaratib, aholini
ish   bilan   ta’minlash   muhim   ahamiyatga   ega.   Tumanda   yoshlarni   ish   bilan
ta’minlash   bo’yicha   bir   qator   ishlar   amalga   oshirilmoqda   va   yoshlar   ish   bilan
ta’minlanmoqda,   bu   esa   viloyat   rivoji   uchun   asosiy   jihatlardandir.  
          Aholi   murojaatlari   mutahassislar   tomonidan   o’rganib   chiqilib,   to’g’ri
yondashuv   bilan   hal   etilmoqda.   Barcha   iqtisodiy   ko’rsatkichlar   va   statistik
ma’lumotlar bo’yicha boshqa tumanlardan oldinda ekanligini ko’rishimiz mumkin.
Xullas Respublika miqyosida oladigan bo’lsak har bir tuman o’z o’rniga ega va har
bir   tuman   o’z   hududida   bo’lib   o’tayotgan   iqtisodiy-ijtimoiy   hodisalar,   xalq
farovonligi,   fuqorolar   ijtimiy   himoyasi,   mahallalar   obodonligi,   yo’llar   ravonligi,
fuqorolar   ish   bilan   ta’minlanganligini   nazorat   qilib   turishi   kerak.   Foydalanilgan adabiyotlar ro’yxati:  
1. Namangan   viloyati   statistika   qo’mitasi   rasmiy   sayti   ma’lumotlari
https://www.buxstat.uz/ 
2. Namangan  Viloyat  Davlatobod  tuman Moliya bo’limi ma’lumotlari 
3. O’zbakistok   Respublikasi   statistika   qo’mitasi   Rasmiy   sayti
www.stat.uz 
4. www.lex.uz Huquqiy axborot sayti. 
5. Wikipedia ma’lumotlari.
Купить
  • Похожие документы

  • Industrial tarmoqlarida kadrlarni tanlash, joy-joyiga qo’yish, tayyorlash va qayta tayyorlash
  • 2016-2023 yillarda O'zbekistonda asosiy makroiqtisodiy ko'rsatkichlar dinamikasi
  • Assotsiatsiya koeffitsienti
  • XXI asrdagi jahon iqtisodiy inqirozlari - sabablari va oqibatlarini tahlil qilish
  • Xizmat sohasida yetakchi bo’lishning zamonaviy tamoyillari

Подтвердить покупку

Да Нет

© Copyright 2019-2025. Created by Foreach.Soft

  • Инструкция по снятию с баланса
  • Контакты
  • Инструкция использования сайта
  • Инструкция загрузки документов
  • O'zbekcha