Ro'yxatga olish sanasi 05 Dekabr 2024
111 SotishO‘quv yutuqlarini baholash xalqaro Assotsiatsiyasining sekretariati (IEA, Niderlandiya) mavzusi bo‘yicha
MUNDARIJA:
KIRISH………………………………………………………………….3
I BOB. IEA, Niderlandiya - o‘quv yutuqlarini baholash xalqaro Assotsiatsiyasining sekretariyati.
1.1. IEA, o'quv yutuqlarini baholashdagi tahlil vositalari………..….6
1.2. IEA, Niderlandiya - o'quv yutuqlarini baholash xalqaro Assotsiatsiyasining tahlil va baholash jarayonlari ……………………………9
1.3. IEA, Niderlandiya - o'quv yutuqlarini baholash xalqaro Assotsiatsiyasining tahlil va baholash jarayonlaridan olingan natijalarining taqdimi…………………………………………………………………….…12
II BOB. Xalqaro baholash dasturlarining me’yoriy asoslari.
2.1. Xalqaro baholash dasturlarining Yuridik asoslar……………..…....16
2.2. Xalqaro baholash dasturlarining Standartlar va ko'rsatgichlar……...19
2.3. Xalqaro baholash dasturlarining tahlil usullari…….........………....22
III BOB. Xalqaro baholash dasturlari metodologiyasi.
3.1. Xalqaro baholash dasturlari metodologiyasining maqsadni aniqlash……………..…………………………………………………….....25
3.2. Xalqaro baholash dasturlari metodologiyasida baholashning metodlarini tanlash……………………………………………………………........…....28
3.3. Xalqaro baholash dasturlari metodologiyasidan olingan baholash xulosalarni tahlil qilish………………………………………………..........31
XULOSA…………………………………………………………......34
FOYDALANILGAN ADABIYOTLAR ………………………..…35
KIRISH
Kurs ishining dolzarbligi va asoslanganligi. IEA (O‘quv yutuqlarini baholash xalqaro Assotsiatsiyasi) sekretariati xush kelibsiz! Bizning g‘oyaviy tashkilotimiz, dunyodagi o‘quv yutuqlarini baholash sohasida global tajribaga ega bo‘lgan va rivojlanayotgan mamlakatlarni birlashtiradi. xalqaro ta'lim tizimini rivojlantirish va o‘quv yutuqlarini oshirishda yordam berishdir. Bu, o‘quv yutuqlarini baholash, tahlil qilish va ma'lumotlarini taqdim etish, ta'lim sohasidagi innovatsiyalarni o‘rganish va ta'lim sifatini oshirish bilan bog‘liq yuqori sifatli ma'lumotlarni taqdim etishni o‘z ichiga oladi. IEA sekretariati, o‘quv yutuqlarini baholashda tarixiy ma'lumotlarga, samaradorlikga, transparensiyaga, obyektivlikka va xalqaro standartlarga asoslangan amaliyotlarni qo‘llaydi. Bizning baholash tizimlarimiz va usullarimiz, tadqiqotlar, o‘quv yutuqlarini baholash natijalari va ma’lumotlarini tahlil qilish, shu jumladan o‘quv yutuqlarini mustahkamlash uchun yuqori sifatli ta'lim usullarini kengaytirishga yordam beradi. IEA sekretariati hozirgi vaqtda dunyo bo‘ylab ko‘p mamlakatlarning ta'lim sohasidagi yangiliklarini, qo‘shimcha ko‘rsatkichlarni, qo‘llanmalar va yangi texnologiyalar bilan tanishadi. Biz, shaxsiy va jamoaviy o‘qishning, o‘quv yutuqlarini baholashning va ta'lim sohasining zamonaviy o‘zgarishlarga moslashtirishning kengayishini ta'minlashga harakat qilamiz. o‘quv yutuqlarini baholash sohasidagi mutaxassislar tomonidan boshqariladi va o‘quv yutuqlarini baholash jarayonida, ta'lim sohasidagi yutuqlarni oshirish uchun xalqaro hamkorliklar bilan ishlashga intiladi. o‘quv yutuqlarini baholash sohasida o‘zaro ishlashni o‘rgatish, eng yaxshi amaliyotlarni almashish va global ta'lim sifatini oshirishdir. Bizga eng muhim bo‘lgan narsa, o‘quv yutuqlarini baholash tizimlarimizni rivojlantirish va o‘quv yutuqlarini oshirishda davlatlar, tashkilotlar va sohalar orasida o‘zaro hamkorlikni mustahkamlashdir. Reyting natijalari har yili yangi o‘quv yili boshlanishidan kechikmay Inspeksiyaning rasmiy veb-saytida e’lon qilinadi va OAVda yoritiladi.
Kurs ishining obʼekti: kurs ishining obekti shundan iboratki IEA, ta'lim sohasidagi birlashgan mamlakatlarning hamkorliklarini mustahkamlash, o‘quv yutuqlarini baholash usullarini rivojlantirish va ta'lim sifatini oshirishga yo‘naltirilgan tadqiqotlar va tajribalar bilan hamkorlik qilishdir.
Kurs ishining maqsadi. Kurs ishining asosiy maqsadi. Uning asosiy maqsadi, o‘quv yutuqlarini baholashning dunyodagi standartlarini yaratish va o‘quv yutuqlarini baholash sohasidagi eng yaxshi amaliyotlarni o‘rgatish, almashish va tarqatishdir.