Войти Регистрация

Docx

  • Рефераты
  • Дипломные работы
  • Прочее
    • Презентации
    • Рефераты
    • Курсовые работы
    • Дипломные работы
    • Диссертациии
    • Образовательные программы
    • Инфографика
    • Книги
    • Тесты

Информация о документе

Цена 10000UZS
Размер 681.5KB
Покупки 1
Дата загрузки 17 Март 2024
Расширение pptx
Раздел Презентации
Предмет Экономика

Продавец

Bohodir Jalolov

O‘zbekistonning xalqaro moliya tizimiga integratsiyalashuvi

Купить
O‘zbekistonning xalqaro moliya 
tizimiga integratsiyalashuvi
1Toshkent  moliya instituti
“ Xalqaro moliya-kredit” kafedrasi 
   
“ Xalqaro moliya” fani 2Reja:

O‘zbekistonda tashqi iqtisodiy faoliyat va uning asosiy tamoyillari.

Mamlakat tashqi iqtisodiy faoliyatining ustuvor yo‘nalishlari.

O‘zbekistonda  tashqi  iqtisodiy  faoliyatni  rivojlantirish  chora-
tadbirlari

O‘zbekistonning  xalqaro  valyuta-kredit  tashkilotlari  bilan  o‘zaro 
hamkorlik aloqalari. 3O‘zbekistonda tashqi iqtisodiy faoliyat va uning asosiy 
tamoyillari.
Tashqi iqtisodiy faoliyat deganda  O‘zbekiston 
Respublikasi yuridik va jismoniy shaxslarining xorijiy 
davlatlarning yuridik va jismoniy shaxslari, shuningdek 
xalqaro tashkilotlar bilan o‘zaro foydali iqtisodiy aloqalarni 
o‘rnatish va rivojlantirishga qaratilgan faoliyati tushuniladi.   O‘zbekiston Respublikasi tashqi iqtisodiy faoliyatning subyekti sifatida 
O‘zbekiston Respublikasi tasarrufiga:

tashqi iqtisodiy faoliyatni tashkil etishning qonun asoslarini belgilash;

tashqi  iqtisodiy  siyosatni,  shu  jumladan  valyuta-kredit  siyosatini 
ishlab  chiqish  va  amalga  oshirish,  O‘zbekiston  Respublikasi  valyuta 
fondini shakllantirish va undan foydalanish;

tashqi  iqtisodiy  iqtisodiy  faoliyat  sohasida  xalqaro  shartnomalar 
tuzish va ularni ijro etish;

O‘zbekiston Respublikasi hududidan tashqarida respublikaning, uning 
yuridik shaxslari va fuqarolarining iqtisodiy manfaatlarini himoya qilish;

respublika  hududida  chet  ellik  investorlar  faoliyati  uchun  huquqiy 
kafolatlarni belgilash;

O‘zbekiston  Respublikasi  nomidan  xalqaro  iqtisodiy  tashkilotlar  va 
birlashmalarda vakillik qilish;

O‘zbekiston Respublikasi Konstitutsiyasidan kelib chiqadigan boshqa 
vakolatlar kiradi.
4 Mamlakatimizning  tashqi  iqtisodiy  faoliyat  sohasidagi  asosiy  vazifalar 
sifatida quyidagilar belgilangan:
birinchidan,  tashqi  iqtisodiy  faoliyatni  yanada  erkinlashtirish  borasida 
aniq  maqsadni  ko‘zlab  o‘tkazish,  tovarlarni  eksport  va  import  qilishda  xorijiy 
sarmoyadorlar  o‘z  daromadlaridan  erkin  foydalanishlarida  birmuncha 
imtiyozli tartibni joriy etish;
ikkinchidan,  xorijiy  sarmoyadorlarni,  asosan  bevosita  kapital  mablag‘lar 
tarzidagi  sarmoyalarni  respublika  iqtisodiyotiga  keng  jalb  etish  uchun 
huquqiy,  ijtimoiy-iqtisodiy  va  boshqa  shart-sharoitlarni  yanada 
takomillashtirish;
uchinchidan,  O‘zbekistonga  jahon  darajasidagi  texnologiyalarni  olib 
keladigan,  xalq  xo‘jaligining  zamonaviy  strukturasini  vujudga  keltirishda 
yordam  beradigan  sarmoyadorlarga  nisbatan  ochiq  eshiklar  siyosatini 
o‘tkazish;
to‘rtinchidan,  mablag‘larni  eng  ustuvor  sohalarga  –  respublika 
mustaqillgini  ta’minlaydigan  agrar  sektorni,  yoqilg‘i-energetika  kompleksini 
hamda  boshqa  bazaviy  tarmoqlarni  rivojlantirishga  qodir,  tayyor  mahsulotlar 
ishlab chiqarishni o‘zlashtirishga sarflash.
5 Tashqi  iqtisodiy  faoliyatning  asosiy  printsiplari 
quyidagilardan iborat:

tashqi  iqtisodiy  faoliyat  subyektlarining  erkinligi  va 
iqtisodiy mustaqilligi;

tashqi iqtisodiy faoliyat subyektlarining tengligi;

savdo-iqtisodiy  munosabatlarni  amalga  oshirishda 
kamsitishlarga yo‘l qo‘yilmasligi;

tashqi  iqtisodiy  faoliyatni  amalga  oshirishdan  o‘zaro 
manfaatdorlik;

tashqi  iqtisodiy  faoliyat  subyektlarining  huquqlari  va 
qonuniy manfaatlari davlat tomonidan himoya qilinishi.
6 Tashqi  iqtisodiy  faoliyatni  amalga  oshirayotgan  O‘zbekiston 
Respublikasining yuridik va jismoniy shaxslari tashqi iqtisodiy faoliyat 
subyektlari hisoblanadilar. 
Tashqi iqtisodiy faoliyat subyektlari quyidagi huquqlarga ega:

qonun  hujjatlari  doirasida  tashqi  iqtisodiy  faoliyatda  qatnashish 
shakllarini  mustaqil  belgilash,  tashqi  iqtisodiy  faoliyatni  amalga 
oshirish  uchun  o‘z  xohishiga  ko‘ra  boshqa  yuridik  va  jismoniy 
shaxslarni shartnoma asosida belgilangan tartibda jalb qilish;

tashqi iqtisodiy faoliyat natijalariga, shu jumladan milliy va chet el 
valyutasidagi daromadga qonun hujjatlariga muvofiq mustaqil ravishda 
egalik qilish, undan foydalanish va uni tasarruf etish.
7 Mulkchilikning shakllari va tashqi iqtisodiy faoliyatining turlaridan 
qat’i  nazar,  tashqi  iqtisodiy  faoliyatning  barcha  subyektlari  tashqi 
iqtisodiy faoliyatni amalga oshirishda teng huquqlarga ega bo‘ladi.
Tashqi iqtisodiy faoliyat subyektlari:

tashqi  iqtisodiy  faoliyat  to‘g‘risidagi  hisobotni  qonun  hujjatlarida 
belgilangan tartibda taqdim etishi;

O‘zbekiston  Respublikasi  hududiga  olib  kirilayotgan  tovarlarning 
O‘zbekistonda belgilab qo‘yilgan texnikaviy, farmakologiya, sanitariya, 
veterinariya,  veterinariya-sanitariya,  fitosanitariya,  ekologiya 
standartlari,  talablari,  qoidalari  va  normalariga  muvofiqligini 
tasdiqlovchi hujjatlarni belgilangan tartibda taqdim etishi shart.
8 Tashqi iqtisodiy faoliyatning asosiy yo‘nalishlari 
quyidagilardir:

xalqaro iqtisodiy va moliyaviy hamkorlik;

tashqi savdo faoliyati;

chet el investitsiyalarini jalb qilish;

O‘zbekiston  Respublikasidan  tashqaridagi 
investitsiya faoliyati.
9 Xalqaro  iqtisodiy  va  moliyaviy  hamkorlik  ishlab  chiqarish, 
moliya,  bank  va  sug‘urta  faoliyati,  ta’lim  va  kadrlarni  tayyorlash, 
turizm,  sog‘liqni  saqlash,  ilmiy-texnikaviy,  madaniy,  ekologiya, 
gumanitar  va  boshqa  sohalarda  qonun  hujjatlarida  belgilangan  tartibda 
O‘zbekiston  Respublikasi  tashqi  iqtisodiy  faoliyat  subyektlarining 
xorijiy davlatlarning yuridik va jismoniy shaxslari, shuningdek xalqaro 
tashkilotlar  bilan  o‘zaro  foydali  aloqalarni  o‘rnatishi  va  kengaytirishga 
qaratilgan tashqi iqtisodiy faoliyatni amalga oshirishdir.
Tashqi  savdo  faoliyati  xalqaro  tovarlar,  ishlar  (xizmatlar)  savdosi 
sohasidagi tadbirkorlik faoliyatidir.
Tashqi  savdo  faoliyati  tovarlarni,  ishlarni  (xizmatlarni)  eksport  va 
import qilish yo‘li bilan amalga oshiriladi.
10 Chet  ellik  investorlar  tomonidan  tadbirkorlik  faoliyati 
ob’ektlariga  hamda  qonun  hujjatlarida  taqiqlanmagan  faoliyatning 
boshqa  turlariga  kiritilayotgan  moddiy  va  nomoddiy  ne’matlarning 
barcha  turlari  hamda  ularga  bo‘lgan  huquqlar,  shu  jumladan 
intellektual  mulkka  bo‘lgan  huquqlar,  shuningdek  chet  el 
investitsiyalaridan  olinadigan  har  qanday  daromad  O‘zbekiston 
Respublikasi hududidagi chet el investitsiyalari deb e’tirof etiladi.
11 O‘zbekiston  Respublikasidan  tashqaridagi  investitsiya  faoliyati 
qonun  hujjatlarida  belgilangan  tartibda  quyidagi  yo‘llar  bilan  amalga 
oshirilishi mumkin:

yuridik  shaxslar  tashkil  etish  yoki  ustav  fondlarida  (kapitallarida) 
ulushbay  asosda,  shu  jumladan  mol-mulk  va  aktsiyalar  sotib  olish 
yo‘li bilan qatnashish;

O‘zbekiston  Respublikasidan  tashqarida  vakolatxonalar,  filiallar  va 
boshqa alohida bo‘linmalar ta’sis etish;

qimmatli  qog‘ozlarni,  shu  jumladan  xorijiy  davlatlarning 
rezidentlari  tomonidan  tasdiqlangan  qarz  majburiyatlarini  sotib 
olish;

kontsessiyalarni,  shu  jumladan  tabiiy  resurslarni  qidirish,  izlab 
topish,  qazib  olish  yoxud  ulardan  foydalanishga  mo‘ljallangan 
kontsessiyalarni qo‘lga kiritish;

mulk  huquqini,  shuningdek,  erga  hamda  boshqa  tabiiy  resurslarga 
egalik qilish va ulardan foydalanish huquqini qo‘lga kiritish.
12 Mamlakatimizda tashqi iqtisodiy faoliyatni davlat tomonidan 
tartibga solish quyidagilarni o‘z ichiga oladi:

tashqi  iqtisodiy  faoliyatning  qonunchilik  negizini 
shakllantirish va takomillashtirish;

valyuta bilan tartibga solish;

soliq bilan tartibga solish;

tarif va notarif tartibga solish;

O‘zbekiston  Respublikasining  iqtisodiy  manfaatlariga  rioya 
etilishi  uchun  himoya,  kompensatsiya  va  dempingga  qarshi 
choralarni qo‘llash;

tashqi  savdo  faoliyatini  amalga  oshirish  tartibini  belgilash, 
shu  jumladan,  miqdoriy  cheklovlar  o‘rnatish  hamda  tovarlarning 
ayrim  turlari  eksport  va  import  qilinishi  ustidan  davlat 
monopoliyasini o‘rnatish;
13 
eksport-import  operatsiyalarini  amalga  oshirishda  talab  qilinadigan 
hujjatlarning to‘liq ro‘yxatini belgilash;

olib kiriladigan va olib chiqiladigan tovarlarni sertifikatlash;

texnikaviy,  farmakologiya,  sanitariya,  veterinariya,  veterinariya-
sanitariya,  fitosanitariya,  ekologiya  standartlari,  talablari,  qoidalari 
va normalarini belgilash;

tashqi  iqtisodiy  faoliyat  subyektlari  uchun  preferentsiya  va 
imtiyozlar berish.
14 2.  Mamlakat tashqi iqtisodiy faoliyatining ustuvor 
yo‘nalishlari
Tashqi iqtisodiy faoliyatni takomillashtirish va rivojlantirishda 
qo‘yidagilarni ustuvor yo‘nalishlar sifatida keltirish mumkin:

Respublikaning  eksport  qudratini  rivojlantirish  va  yanada 
mustahkamlash, eksportga yo‘naltirilgan iqtisodiyotni shakllantirish;

eksport imkoniyatlarini kengaytirish; 

olib  borilayotgan  islohotlarda  hududiy  diversifikatsiya  siyosatini 
yanada  kuchaytirish,  nafaqat  markaziy  xududlarda  balki  chekka 
tumanlarda ham yirik sanoat ob’ektlarini qurishni keng yo‘lga qo‘yish;

tashqi iqtisodiy faoliyat tarkibiy qismlari majmuini ixtisoslashtirilgan 
tashqi  savdo,  lizing,  konsalting  va  sug‘urta  firmalari,  tashqi  aloqalarni 
rivojlantirish  manfaatlari  va  shartlariga  mos  keladigan  transport,  aloqa  va 
kommunikatsiyalar tizimlarini vujudga keltirish;.

xalqaro  xuquq  va  tashqi  iqtisodiy  faoliyat,  bank  tizimi,  hisob-kitob 
va statistik hisob sohasida malakali kadrlar tayyorlashni tashkil qilish.  
15 O‘zbekiston Respublikasining eksport salohiyatini rivojlantirish 
buyicha yaqin kelajakka mo‘ljallangan strategiyasining asosiy 
yo‘nalishlari quyidagilardan iborat:

birinchidan,  eksportni  rag‘batlantirish  uchun  avvalo,  barqaror 
makroiqtisodiy  sharoit  yaratish,  inflyatsiya  sur’atini  prognoz 
darajasida  ushlab  turish,  valyuta  almashtirish  kurslarining  keskin 
tebranishlariga yo‘l qo‘ymaslik;

ikkinchidan,  xo‘jalik  yurituvchi  subyektlarning  mulk  shaklidan 
qat’iy  nazar,  import  qilinayotgan  ishlab  chiqarish  vositalarini  olish 
uchun bir xil imkoniyatga ega bo‘lishlarini ta’minlash;

uchinchidan,  eksport  salohiyatini  rag‘batlantirish  maqsadida  ishlab 
chiqarish  tarmoqlarida  yuqori  texnologiyalardan  foydalanish 
ko‘lamini kengaytirish;

to‘rtinchidan,  mamlakatda  erkin  iqtisodiy  zonalarni  tashkil  etish  va 
rivojlantirish asosida eksport salohiyatini oshirish.
16 Mamlakatimizning  xalqaro  moliya  munosabatlari  va  jahon 
xo‘jaligiga  integratsiyasi  majmui  aniq  belgilangan  maqsadlar 
hamda  ularni  amalga  oshirishga  qaratilgai  asosiy  tadbirlarni  o‘z 
ichiga oladi.
Birinchidan,  respublika  milliy  iqtisodiyotining  kuchli  eksport 
bo‘g‘inini  tashkil  etuvchi  va  uning  jahon  bozorida  munosib 
o‘rinnn egallashini ta’minlovchi bo‘g‘inlarni aniqlash.
Ikkinchidan,  iqtisodiyotning  eksport  sohasida  davlat 
tomonidan qo‘llab-quvvatlash usulidan keng foydalanish.
17 Hozirgi  kunda  quyidagilar  O‘zbekiston  tashqi  iqtisodiy 
siyosatining imtiyozli yo‘nalishlari bo‘lishi lozim:
-  tashqi  iqtisodiy  faoliyatni  maqsadga  yo‘naltirilgan  holda 
liberallashtirish siyosatini o‘tkazish;
-  eksport  va  import  tuzilmasini,  ularning  ishlab  chiqarish 
salohiyatini rivojlantirish yo‘li bilan takomillashtirish;
-  respublikamizdagi  eksportga  mo‘ljallangan, 
raqobatbardosh  mahsulot  ishlab  chiqaruvchilarning  manfaatlarini 
himoya qilish va qo‘llab-quvvatlash;
-  xorijiy  kapitalni  avvalo  moddiy  eksportga  yo‘naltirilgan 
va import o‘rnini bosuvchi ishlab chiqarishga jalb qilish;
-  mamlakatni  jahon  transport  tizimiga  yanada 
integratsiyalashuvini rivojlantirish.
18 
Jahon iqtisodiyotidagi inqirozlar va beqaror rivojlanish;

  Rivojlangan mamlakatlarning yangi texnologik ukladga o‘tishi bilan 
bog‘liq raqobatning kuchayishi;

  Jahonda  kapital  oqimining  beqarorligi  va  TTXI  oqimining 
qisqarishi;

  O‘zbekistondagi  an’anaviy  eksport  tovarlariga  bo‘lgan  talabning 
pasayib  ketish ehtimoli;

  O‘zbekistonning  asosiy  savdo  sheriklari  hisoblangan  mamlakatlarda 
iqtisodiy  o‘sish va  faollikning pasayishi.Tashqi iqtisodiy faoliyatning rivojlanishiga ta’sir 
ko‘rsatishi mumkin bo‘lgan tashqi xavf-xatarlar  20TASHQI BOZORLARDAGI HOLAT
Korxonalar tashqi bozorlarda 
raqobatbardoshligini oshirish yoki 
saqlab qolish maqsadida mahsulotlar 
tannarxini tushirish yoki tannarxdan 
past narxlarda eksport qilishga majbur 
bo‘lmoqdalarTashqi 
bozorlarda 
talabning 
pasayishi va 
raqobatning 
keskinlashuvi Nomaqbul 
tashqi iqtisodiy 
kon’yunktura Asosiy savdo 
hamkorlari 
bo‘lgan
 davlatlarda milliy 
valyutalarining 
qadrsizlanishi         Bugungi  kunda  xalqaro  moliyaviy  institutlarning  amaliy 
aloqalariga  qisqacha  to‘xtaladigan  bo‘lsak,  ulardan  Xalqaro  Valyuta 
Fondi  (XVF),  Jahon  banki,  Yevropa  Tiklanish  va  Taraqqiyot  Banki 
(YeTTB),  Osiyo  Taraqqiyot  Banki  (OTB)  kabi  yirik  moliyaviy 
tashkilotlar  bilan  juda  izchil  va  faol  ishlar  olib  borilmoqda.  Mazkur 
tashkilotlar  biz  tanlagan  yo‘l  va  amalga  oshirilayotgan  islohotlarning 
to‘g‘ri  ekanligiga  qat’iy  ishonch  hosil  qilganliklari  uchun  ham  yaqin 
hamkorlik aloqalarini olib bormoqdalar. 
O‘zbekiston  Respublikasi  Oliy  Kengashining  1992  yil  2  iyulda 
O‘zbekiston  Respublikasining  “ Xalqaro  valyuta  fondi  (XVF)ga  a’zolik 
to‘g‘risida ” gi  qarori  qabul  qilindi.  O‘zbekiston  Respublikasi  1992  yil 
21 sentyabrda XVFga a’zo bo‘lib kirdi hamda Vazirlar Mahkamasining 
93-F  raqamli  1993  yil  27  martdagi  Farmoyishiga  muvofiq 
respublikaning XVF imzo kvotasiga to‘lov amalga oshirildi.
21 1992  yil  sent ya br  oyidan  boshlab  O‘zbekiston  Respublikasi 
Jahon  bankining  teng  huquqli  a’zosi  hisoblanadi.  1992  yil  2 
iyulda  O‘zbekiston  Respublikasining  “Xalqaro  valyuta  fondi, 
Xalqaro  tiklanish  va  taraqqiyot  banki,  Xalqaro  taraqqiyot 
assosiasiasi,  Xalqaro  moliya  korporatsiyasi,  Investitsiyalarni 
kafolatlash  bo‘yicha  ko‘p  tomonlama  agentlikda  O‘zbekiston 
Respublikasining  a’zoligi  to‘g‘risida”gi  qonuni  kuchga  kirdi. 
Hozir  Toshkentda  Jahon  bankning  vakolatxonasi  faoliyat 
yuritmoqda. 
22 Jahon  bankining  mamlakatga  ko‘mak  berish  bo‘yicha 
mo‘ljallangan  Strategiyasi  doirasida  Davlatning  ustuvor  yo‘nalishlarini 
qo‘llab-quvvatlash  uchun  amalga  oshirilayotgan  dasturlar  to‘plami 
asosiy 4 yo‘nalishga qaratilgan: 
1) iqtisodiy o‘sish uchun sharoitni yaxshilash; 
2) qishloqlarda iqtisodiy o‘sish imkoniyatlarini oshirish; 
3) aholiga xizmat ko‘rsatish samaradorligini oshirish; 
4)  atrof-muhitni  boshqarish  hamda  global  ommaviy  ehtiyojlarning 
taqdim etilishi.
23 Hozirgi kunda mamlakatimizda Jahon banki bilan hamkorlikda quyidagi 
loyihalar amalga oshirilmoqda:

Qishloq xo‘jaligi korxonalarini qo‘llab-quvvatlash loyihasi;

Irrigatsiya infratuzilmalari va drenajlarni rekonstruktsiya qilish loyihasi;

Maktab ta’limini rivojlantirish loyihasi;

Farg‘ona vodiysida suv resurslarini boshqarish loyihasi;

Samarqand  va  Buxoro  shaharlarida  quvurlar  tizimi  va  tozalash 
inshoatlarini rekonstruktsiya qilish loyihasi;

Sanoat korxonalarida energiya samaradorligini oshirish loyihasi;

Sirdaryo viloyatida suv ta’minotini yaxshilash loyihasi;

Talimarjon issiqlik elektr stantsiyasi (IES) qurilishi loyihasi;

Sog‘liqni saqlash tizimini modernizatsiyalash loyihasi (Salomatlik-3);

Elektr  energiyasidan  foydalanishni  nazorat  qilish  va  hisoblashning 
avtomatlashgan tizimini joriy etish loyihasi;

Olot va Qorako‘l tumanlarida suv ta’minotini yaxshilash loyihasi va boshq.
24 Mamlakatimizning  Osiyo Taraqqiyot  Banki  bilan  o‘zaro  hamkorlik 
aloqalari  etarli  darajada  faol  rivojlanib  bormoqda.  O‘zbekiston 
Respublikasi 1995 yilda Osiyo taraqqiyot bankiga (OTB) a’zo bo‘lgan. 
O‘zbekistonda  OTB  bilan  hamkorlikda  amalga  oshirilayotgan 
dastur va loyihalar 4 ta muhim sohalarga yo‘naltirilgan. Bular:

qishloq xo‘jaligi;

xususiy tadbirkorlikni rivojlantirish;

transport va bojxona tranziti sohalarida mintaqaviy hamkorlik;

bolalikni  himoya  qilish  va  boshlang‘ich  ta’limni  egallashga 
qaratilgan ijtimoiy xizmatlarni takomillashtirish. 
25 O‘zbekiston  1992  yildan  Yevropa  Tiklanish  va  Taraqqiyot  banki 
a’zosi  hisoblanadi.  YeTTB  O‘zbekistonda  xususiy  sektorni 
rivojlantirishni  qo‘llab-quvvatlashni  amalga  oshiruvchi  eng  yirik 
investorlardan biri hisoblanadi.
Ye TTB  O‘zbekistonda  o‘z  faoliyati  ettita  yo‘nalishini  belgiladi. 
Bular quyidagi sohalarni rivojlantirishga qaratiladi:

moliya sektori va bank infratuzilmasi;

kichik va o‘rta korxonalar;

bozor infratuzilmasi;

energetika majmuasi;

paxtani qayta ishlash va engil sanoatning boshqa tarmoqlari;

sayyohlik infratuzilmasi;

tabiiy resurslarni o‘zlashtirish.
26 O‘zbekiston  Islom  Taraqqiyot  bankiga  2003  yil  3  sentyabrda  a’zo 
bo‘lib  kirgan.  Ushbu  bank  tomonidan  mamlakatimizda  qator 
loyihalarni  moliyalashtirish  amalga  oshirildi,  jumladan,  mintaqaviy  tez 
tibbiy  yordam  markazlarini  zarur  jihozlar  bilan  ta’minlash,  elektr 
energiyasi  uzatish  tarmoqlarini  qurish,  kichik  va  xususiy  biznes  uchun 
moliyalashtirish liniyalari, kollejlar va umumta’lim maktablarini qurish 
va  jihozlash,  davlat  moliyasini  boshqarish  islohotlarini  o‘tkazishga 
ko‘maklashish va boshqalar.  
Islom  taraqqiyot  banki  tomonidan  O‘zbekiston  Respublikasida 
kichik  biznesni  rivojlantirish,  energetika,  sog‘liqni  saqlash,  ta’lim  kabi 
sohalarga  yo‘naltirilgan  bir  qator  loyihalarni  amalga  oshirish  borasida 
hamkorlik aloqalari yo‘lga qo‘yilgan.
27 28E’tiboringiz uchun raxmat!!!

O‘zbekistonning xalqaro moliya tizimiga integratsiyalashuvi

Купить
  • Похожие документы

  • Turizm va mehmonxona boshqaruvida nazorat
  • Ipoteka bank amaliyot hisoboti Ipoteka bank MALAKAVIY AMALIYOT (BITIRUV OLDI) Ipoteka bank KUNDALIK HISOBOT
  • Trastbank MALAKAVIY AMALIYOT (BITIRUV OLDI) Trastbank Amaliyot hisoboti
  • Davr xarajatlarini tekshirish
  • Иқтисодиёт давлат аттестатсия синови саволлари ва жавоблари Iqtisodiyot Fanidan Yakuniy Davlat Attestatsiya Sinovi Savollari va Javoblari 100 ta

Подтвердить покупку

Да Нет

© Copyright 2019-2025. Created by Foreach.Soft

  • Инструкция по снятию с баланса
  • Контакты
  • Инструкция использования сайта
  • Инструкция загрузки документов
  • O'zbekcha