Ro'yxatga olish sanasi 05 Dekabr 2024
111 SotishTa'lim menejmentini o'qitishda ijodiy testlardan foydalanish metodikasi
KIRISH…………………………………………………………………………….3
I BOB. TESTLARDAN FOYDALANISH PEDAGOGIK MUAMMO SIFATIDA
1.1. Testning rivojlanish tarixi va uning ta’limdagi ahamiyati…………………….5
1.2. Test turlari va test topshiriqlari shakllari………………………………………8
1.3. Ijodiy testning ma'nosi va mohiyati…………………………………………10
II BOB. TA’LIM MUASSASALARIDA O‘RTASIDA IJODIY TESTLARDAN FOYDALANISH MEXANIZMILARI
2.1.Test topshiriqlarini tuzish va unga qo‘yiladigan didaktik talablar……………14
2.2. Ijodiy topshiriqlarni tuzish va undan foydalanish……………………………17
2.3. Ijodiy testlar uchun maqsadni aniqlash va mavzuni belgilash………………20
III BOB: IJODIY TESTLARDAN FOYDALANISHNING O'QITUVCHILAR VA O'QUVCHILAR UCHUN MUHIMLIGI
3.1. Savollarni yaratish va tartiblash……………………………………………..23
3.2. Testlarni o'qitish jarayoni va talabalar bilan aloqani mustahkamlash………26
3.3. Testlarni baholash va natijalarni tahlil qilish jarayon……………………….31
XULOSA…………………………………………………………………………34
FOYDALANILGAN ADABIYOTLAR………………………………………..35
Mavzuning dolzarbligi. Talabalarning puxta bilim olishlari, ularning olgan bilimlarini tekshirishdagi qator afzalliklarini hisobga olib, keyingi paytda keng qo'Ilanilayotgan mashq turi test hisoblanadi.Test yechish nihoyatda keng qo'llanilishi sababli alohida metod sifatida qaraladigan bo'ldi. Mavzuni o'rganishda testlardan foydalanish, ayniqsa, guruhda test o'tkazilgach, uning javoblarini muhokama qilish alohida ahamiyatga ega.
Testlar bu qisqa, standartlashtirilgan yoki standartlashtiril- magan sinov, mashq bo'lib, qisqa vaqt davomida o'qituvchiga talabalarning o'quv jarayoni davomida egallagan bilimlari darajasini baholashga yordam beruvchi metoddir.
Testni qo'llashning nihoyatda keng qamrovligidan unga turli jihatdan yondashib berilgan ta’riflar ham xilma-xil.
Test standart shakldagi topshiriqlar bo'lib, aqliy taraqqi- yot, qobiliyat, bilim va malakani aniqlash maqsadida o'tkaziladigan sinovdir; aniq sotsiologik tadqiqotlarda foydalanadigan tarqatma material, savolnoma;shaxs ruhiyati va xulqining aniq miqdoriy va ma’lum sifat baholarini oldindan berilgan ba’zi standart-test me’yorlari bilan qiyosiy o'rganishga moijallangan psixologik tadqiqotlarning standartlashtirilgan metodi; ko'zlangan maqsadga ko'ra, savol qo'yib, unga bir-biriga yaqin bir necha, lekin to'g'risi bitta bo'lgan javoblar mujassamlan- gan topshiriq, mashqni bajarish orqali fanni, mavuni o'rganishga, o'quvchi-talabalar bilimini sinashga qaratilgan metod.
Kurs ishi maqsadi: Talabalarga test yechish va u orqali talabaning bilimi va qobiliyatlarini qisqa vaqt ichida aniqlab olishni tushuntirish.
Kurs ishi vazifasi. Testlar talabalar bilimini nazorat qilishning obyektiv usuli hisoblanadi. Sababi unda 0‘qituvchi bilan talaba o‘rtasida vujudga kelgan munosabatlar hech qanday rol o'ynamaydi va talaba bilimini baholashga ta’sir etmaydi. Talabalar bilimini baholashda test muhim o'rin tutadi. Bundan tashqari test boshqa usullar: masala yechish, referat yozish yoki savolga og'zaki yoki yozma javob yozish. Testlar talabalar bilimini tez tekshirish imkonini beradi. Chunki butun guruhni bilimini tekshirish uchun juda kam vaqt talab qiladi. Bu, ayniqsa, oraliq testlar o'tkazish uchun qulay, chunki test javoblariga ko'ra o'qituvchi dastur bo'yicha o'z ishini, dars o'tiladigan savollarni ko'rib chiqadi, kelgusida dars o'tishda qaysi savollarga ahamiyat berishni mo'ljallaydi.
I BOB. TESTLARDAN FOYDALANISH, PEDAGOGIK MUAMMO SIFATIDA
1.1. Testning rivojlaish tarixi va uning ta’limdagi ahamiyati.