Ro'yxatga olish sanasi 05 Dekabr 2024
111 SotishTa’lim muassasalari reytingini aniqlash
MUNDARIJA:
KIRISH………………………………………………………………….3
I BOB. Reytingni aniqlashning maqsad va vazifalari
1.1. Reytingni aniqlashga oid ma’lumotlar bazasini shakllantirish….......6
1.2. Ta’im muassasalari reytingni aniqlashning bugungi kundagi dolzar ahamiyati……………………………..……………………………………….…..8
1.3. Ta’im muassasalari reytingini aniqlash va reyting boyicha xulosa qilish…….........……………………………………………………………...12
II BOB. Reytingni aniqlashga oid ijtimoiy so‘rovnomalar va nazorat ishlarini o‘tkazish
2.1. Reytingni aniqlashga oid ijtimoiy so‘rovnomalarning reytingni aniqlashdagi ahamiyati…………………………………………………….....14
2.2. Reytingni aniqlashga oid ijtimoiy so‘rovnomalar o‘tkazish tartiblari……………………………………………………………........…...17
2.3. Reytingni aniqlash jarayonida nazorat ishlarini o‘tkazishning ahamiyati…………………………………………………………….…........20
III BOB. Reyting natijalarini hisoblash va e’lon qilish.
3.1. Reyting indikatorlari uchun ballarni hisoblash tartiblari…………..23
3.2.Reyting natijalarini hisoblashda shafoflikni taminlash jarayonlari………………………………………………….…………...….....26
3.3. Reyting natijalarini e’lon qilish ……………………….…...……....29
XULOSA………………………………………………………….........32
FOYDALANILGAN ADABIYOTLAR ………………………………33
KIRISH
Kurs ishining dolzarbligi va asoslanganligi. O‘zbekistonda umumiy o‘rta ta’lim muassasalari reytingini aniqlash tartibi belgilandi. Hukumat qarori bilan Umumiy o‘rta ta’lim muassasalari reytingini aniqlash tartibi to‘g‘risidagi nizom tasdiqlandi. Nizomga ko‘ra, har yili 20 yanvarga qadar Qoraqalpog‘iston Respublikasi, Toshkent shahri va viloyatlarda Ta’lim inspeksiyasi hamda tizimida umumiy o‘rta ta’lim muassasasi bo‘lgan vazirliklar va idoralarning hududiy bo‘linmalari xodimlaridan iborat tegishli hududdagi umumiy o‘rta ta’lim muassasalarida ijtimoiy so‘rovnomalar va nazorat ishlarini o‘tkazish bo‘yicha ishchi guruhlar tuziladi. Ishlab chiqilgan reytingni aniqlashga oid ma’lumotlar bazasini shakllantirish bo‘yicha jadvallar har yili 1 fevralga qadar Ta’lim sifatini nazorat qilish davlat inspeksiyasi rasmiy veb-saytidagi platformaga (monitoring.tdi.uz) joylashtiriladi. Shu bilan birga, jadvallar ularga tegishli ma’lumotlar kiritilib, umumiy o‘rta ta’lim muassasalarining direktorlari tomonidan tasdiqlangan holda 25 aprelga qadar hududiy bo‘linmalarga taqdim etiladi. Hududiy bo‘linmalar tomonidan jadvallar asoslantiruvchi hujjatlari bilan birgalikda har yili 1 mayga qadar maxsus platformaga joylashtiriladi. Shuningdek, nazorat ishlari umumiy o‘rta ta’lim muassasasi o‘quvchilarining umumta’lim fanlari bo‘yicha bilim darajasini aniqlash maqsadida yozma ish va test sinovi shaklida o‘tkaziladi.
Reyting quyidagi hisoblash tamoyillari asosida aniqlanadi:
Reyting natijalari har yili yangi o‘quv yili boshlanishidan kechikmay Inspeksiyaning rasmiy veb-saytida e’lon qilinadi va OAVda yoritiladi.
Kurs ishining obʼekti: kurs ishining obekti shundan iboratki Ta’lim muassasalari reytingini aniqlash jarayonlarini o‘rganish va ta’lim muassalari holatini tahlil qilish
Kurs ishining maqsadi. Kurs ishining asosiy maqsadi. o‘quvchilarning umumta'lim fanlari bo‘yicha tayyorgarlik darajasini va mantiqiy fikrlash qobiliyatini baholash, pedagoglar faoliyati darajasi va sifatini oshirishni rag‘batlantirish, o‘qitish sifati bo‘yicha xalqaro mezon, standartlarga mos yuqori ko‘rsatkichlarga erishish orqali bilimli va iqtidorli yoshlarni tayyorlashga zamin yaratishdan iborat.
Kurs ishining vazifalari. Mavzuning vazifalari, , o‘quvchilar bilim darajasi, pedagoglar salohiyati va ta'lim berish mahorati, ta'lim muassasasining o‘quv-tarbiya jarayoni va imkoniyatlari haqida keng jamoatchilikni xolis axborotlar bilan ta'minlash;
o‘quvchilar bilimini baholashda xolislik va maktablar faoliyatida ochiqlik va shaffoflikni ta'minlash;
o‘quvchi-yoshlarning o‘qish, matematika va tabiiy yo‘nalishdagi fanlardan savodxonlik darajasini hamda bilimlarini amaliyotda qo‘llash qobiliyatini rivojlantirish;
respublika bo‘yicha o‘quvchilar bilimini baholashni OECD, EIA nufuzli xalqaro tashkilotlarning PISA, TIMSS, PIRLS kabi o‘quvchilar bilimini baholash dasturlari darajasiga olib chiqishda ta'lim muassasalariga ko‘maklashish;
milliy reyting tizimida yuqori ko‘rsatkichlarni qayd etgan umumta'lim muassasalari uchun ular faoliyatini nazorat qiluvchi organlar tomonidan o‘tkaziladigan tekshirishlar davriyligini reytingdagi o‘rniga qarab belgilash.
Kurs ishining metodi: Reytingni aniqlashga oid to‘plangan ma'lumotlar, o‘tkazilgan so‘rovnomalar va nazorat ishlari natijalari asosida Davlat inspeksiyasi tomonidan tumanlar va shaharlar kesimida umumta'lim muassasalarining reytingi aniqlash
Kurs ishining tarkibi: kurs ishining hajmi kirish mundarija uchta bob xulosa foydalanilgan adabiyotlar royhati hamda ilovalardan iborat.