Ro'yxatga olish sanasi 05 Dekabr 2024
111 SotishTa’lim sifatini rejalashtirish
MUNDARIJA:
KIRISH……………………………………………………………… 3
I BOB. O'qituvchilar uchun ta'lim sifatini rejalashtirish
1.1. O'qituvchilar uchun ta'lim sifatini oshirish usullari.......................................................................................................5
1.2. Bo‘lajak o'qituvchilarning motivatsiyasi va qiziqishni oshirish….9
1.3. O'qituvchilar uchun innovatsion texnologiyalardan foydalanish…………………………………………………………………12
II BOB. O'quvchilar uchun ta'lim sifatini rejalashtirish
2.1.O'quvchilarning o'zlashtirishi va mavzuni tushunishlarini oshirish…………………………………………………………………….15
2.2. O'quvchilar uchun interaktiv dars usullar…………....................19
2.3. O'quvchilarning shaxsiy rivojlanish oshirish…………………...22
III BOB. Ta'limning tashkiliy tomoni
3.1. Ta'limning boshqarishida o'qituvchilar va raxbarlarning hamkorligi………………………………………………………………....25
3.2. Ta'lim jarayonlarini baholash va takomillashtirish……………...28
3.3.Ta'limning innovatsion yondashuvlari va yangiliklarni amalga qo‘llash….………………………………………………………………...31
XULOSA…………………………………………………………....34
FOYDALANILGAN ADABIYOTLAR …………………………35
KIRISH
Kurs ishining dolzarbligi va asoslanganligi. O‘zbekistonda amalga oshirilayotgan iqtisodiy va ijtimoiy o‘zgarishlar, iqtisodiyotning innovatsion yo‘nalishda shakllantirilishi, jahon iqtisodiyotiga integrallashuvi ta’lim tizimi oldiga dolzarb masalalaridan biri bo‘lgan sifatli mutaxassislarni tayyorlash vazifasini qo‘yadi. Sifatli mutaxassisni tayyorlash esa faqatgina sifatli ta’lim muhitida amalga oshirilishi mumkin.
Ta’lim sifati har qanday davlatning muvafaqqiyatli rivojlanishida hal qiluvchi ahamiyatga ega. Rivojlangan mamlakatlarda ta’lim sifati bilan belgilanuvchi intellektual salohiyat jamiyat farovonligining muhim omiliga aylanmoqda.
“Sifat” tushunchasi turlicha, ba’zan bir-biriga zid ma’noda talqin qilinadi. Pedagogika fanida u: bir predmet yoki hodisani boshqasidan farqlovchi muhim ahamiyatga ega bo‘lgan belgilar, xususiyatlar, o‘ziga xosliklar; shuningdek u yoki bu xususiyat, qadr, yaroqlilik darajasi, ma’naviy-ahloqiy kategoriya yoki sof iqtisodiy tushuncha kabi talqin etiladi. Ba’zi olim va amaliyotchilar uni ta’lim tizimining o‘zlashtirish sifatiga erishishga intilishi; boshqalar o‘qitish va tarbiyalashning sifati, uchinchilar, shaxs iqtidori rivojlanish darajasining oshishi; to‘rtinchilar, oliy ta’lim muassasalariga qabul qilingan umumiy o‘rta ta’lim va kasb-hunar kollejlari bitiruvchilari sonining ko‘payishi; beshinchilar oliy ta’lim muassasasi bitiruvchisining ijtimoiy hayotga tayyorgarligi darajasini tushunadilar.
Ta’lim sifati va uni ta’minlovchi omillar: ta’lim mazmunining fundamentalligi, ma’lum ehtiyojlarning qondirilishi, maqsad va natijalarning mutanosibligi, ta’lim oluvchilarning mustaqil ishlashi, ta’lim jarayoni ishtirokchilarining ijodiy faoliyati, boshqarishga kompleks yondashuv, fanlararo integratsiya va boshqalar orasidagi bog‘liqliklarni tavsiflashga nisbatan turli qarashlar mavjud.
Ta’lim sifati – bu nafaqat ta’lim oluvchilar bilimining davlat standartlariga mosligi, balki ta’lim muassasasining muvaffaqiyatli faoliyat ko‘rsatishi, shuningdek har bir pedagog va rahbarning ta’lim xizmatlari sifatini ta’minlashdagi faoliyati hamdir.
Zamonaviy ta’lim muassasasida ta’lim sifati erishilgan miqdoriy va sifat natijalarining darajasini, o‘quv-tarbiyaviy jarayonni tashkil etish va amalga oshirish darajasini, u kechadigan sharoitlarni aks ettiruvchi tavsiflar to‘plamida ifodalanadigan maqsad va natijalarning nisbati sifatida aniqlanadi.
.Kurs ishining obʼekti: Ta'lim sifatini rejalashtirish bo'yicha kurs tuzilgan ta'lim dasturlarini tayyorlash va o'quvchilarni o'zlashtirishni ta'minlashdir.
Kurs ishining maqsadi. Kurs ishining asosiy maqsadi. ta'lim sifatini oshirish va o'quvchilarning o'zlashtirishini yaxshilashdir.
Kurs ishining metodilogik asosi.
Kurs ishining tuzilishi hajmi mundarija kirish uchta bob xulosa foydalanilgan adabiyotlar royhati hamda ilovalardan iborat.
Kurs ishining metodi: O'quvchilar bilan o'qituvchi o'rtasida o'quv jarayonini oshirish uchun interaktiv darslar o'tkazish. Bu darslar qat'iy talablar yoki darsliklar orqali o'tkazilishi mumkin va o'quvchilarning fikr-mulohazalarini ta'kidlash, savollar yoki munozaralar orqali faoliyatlarini amalga oshirishni o'z ichiga oladi. Kurs ishining tarkibi: kurs ishining hajmi kirish mundarija uchta bob xulosa foydalanilgan adabiyotlar royhati hamda ilovalardan iborat.