Дата регистрации 05 Декабрь 2024
166 ПродажXX asrning ikkinchi yarmida o‘zbekistondagi pedagogik g‘oyalar tarixini o‘rganishda ilmiy-tadqiqot metodlaridan foydalanish
MUNDARIJA
KIRISH……………………………………………………………...………..…3-9
I BOB. O‘ZBEKISTONDA XX ASRNING IKKINCHI YARMIDAGI PEDAGOGIK G‘OYALAR TARIXINI O‘RGANISHNING METODOLOGIK ASOSLARI ….…………………………...…..……….……10
1.1. O‘zbekistonda XX asrning ikkinchi yarmidagi pedagogik g‘oyalar tarixini o‘rganish dolzarb ijtimoiy –pedagogik hodisa sifatida...........................................16
1.2.Pedagogik g‘oyalar tarixini o‘rganishda foydalaniladigan ilmiy-tadqiqot metodlari tavsifi.......................................................................................................23
I bob bo‘yicha xulosa..............................................................................................37
II-BOB. O‘ZBEKISTONDA XX ASRNING IKKINCHI YARMIDAGI PEDAGOGIK G‘OYALAR RIVOJIGA ULKAN HISSA QO‘SHGAN OLIMLARNING ILMIY MAKTABLARI
2.1.O‘zbekistonda XX asrning ikkinchi yarmida faoliyat yuritgan ilmiy maktablar.................................................................................................................39
2.2.Asqar Zunnunov, Malla Ochilovlarning pedagogik qarashlarida ta’lim-tarbiya masalalarining yoritilishi.........................................................................................48
2.3. O‘zbekistonda Uchinchi Renessans pedagogikasining paydo bo‘lishi............53
II bob bo‘yicha xulosa.............................................................................................63
III BOB. O‘ZBEKISTONDA XX ASRNING IKKINCHI YARMIDAGI PEDAGOGIK G‘OYALAR TARIXINI O‘RGANISHDA ILMIY-TADQIQOT METODLARIDAN FOYDALANISH
3.1 O‘zbekistondagi pedagog-olimlarning ilmiy- me’rosini o‘rganishda ilmiy-tadqiqot metodlaridan foydalanishni takomillashtirish...........................................65
3.2.Mavzu yuzasidan tajriba sinov ishlari………………………………….……73
III bob bo‘yicha xulosa............................................................................................85
XULOSA................................................................................................................86
GLOSSARIY..........................................................................................................88
FOYDALANILGAN ADABIYOTLAR RO‘YXATI.........................................91
ILOVALAR............................................................................................................96
Kirish
Magistrlik dissertatsiyasi mavzusining asoslanishi va uning dolzarbligi. Yangicha tafakkurning shakllanishida, millatning o‘zligini anglashida ma’naviy va madaniy merosimizning, milliy qadryatlarimizning o‘rni va roli muhim ahamiyatga molikdir. O‘zbek madaniyatini, jahon xalqlari madaniyatining rivojlanish xususiyatlarini chuqur bilish yosh davlatimizni ma’naviy jihatdan tiklash sohasidagi siyosatining asosi qilib belgilandi. Ushbu vazifani hal etishda o‘tmish ma’naviy merosimizni tiklab, umuminsoniy qadriyatlarga asoslangan dunyoqarashimizni shakllantirish, ma’naviy o‘zligimizni bugungi hayotimizga tadbiq etishda muhim ahamiyatga ega.
O‘zbekistonning mustaqillikka erishganidan keyin ta'lim sohasida ilmiy va pedagogik izlanishlarning yangi bosqichini boshdan kechirayotgan bir davrda dolzarb hisoblanadi. Bu davrda pedagogik g‘oyalar va ularning tarixiy rivojlanishi, shuningdek, bu jarayonlarni o‘rganish usullari va metodlari alohida ahamiyat kasb etadi.
Mustaqillikdan keyingi davrda O‘zbekistonda pedagogik ta'lim va tarbiya tizimida tub o‘zgarishlar yuz berdi. Bu o‘zgarishlar kontekstida XX asrning ikkinchi yarmida shakllangan pedagogik g‘oyalar va ularning amaliyotga tatbiqi yangidan qayta ko‘rib chiqilishi kerak. Bu, o‘z navbatida, mazkur davrda yaratilgan pedagogik merosni to‘g‘ri baholash va uning zamonaviy ta'lim tizimiga mosligini aniqlash uchun ilmiy asos talab etadi.
O‘zbekistonning ta'lim tizimini takomillashtirishga qaratilgan milliy strategiyasi doirasida, pedagogik g‘oyalar tarixini chuqur tahlil qilish va ularni zamonaviy ta'lim jarayoniga integratsiyalash maqsadida ilmiy-tadqiqot metodlaridan samarali foydalanish muhimdir. Bu, o‘z navbatida, ta'lim sifatini oshirishga va pedagog kadrlarni tayyorlash tizimini yanada takomillashtirishga xizmat qiladi.
XX asrning ikkinchi yarmida O‘zbekistonda va dunyoda pedagogika sohasida qo‘llanilgan ilmiy-tadqiqot metodlari hozirgi kunda yangi texnologiyalar va ilmiy yondashuvlar asosida takomillashtirilmoqda. Bu mavzu doirasida, ushbu yangi metodlar va texnologiyalar yordamida pedagogik g‘oyalar tarixini o‘rganishning yangi imkoniyatlari ochiladi, bu esa o‘z navbatida ta'lim sohasidagi ilmiy tadqiqotlarning sifatini oshirishga xizmat qiladi.
Globalizatsiya sharoitida O‘zbekistonning ta'lim va ilm-fan sohasida xalqaro hamkorlikni kengaytirishi zarur. Pedagogik g‘oyalar tarixini o‘rganish va ilmiy-tadqiqot metodlarini takomillashtirish, shuningdek, bu sohadagi xalqaro tajriba va yutuqlarni o‘rganish, O‘zbekistonning ta'lim tizimini xalqaro standartlar darajasiga olib chiqishga yordam beradi.
Shu sabablarga ko‘ra, ushbu dissertatsiya mavzusi nafaqat ilmiy, balki amaliy jihatdan ham muhim ahamiyatga ega bo‘lib, u ta'lim sohasidagi dolzarb muammolarni hal etishga va O‘zbekistonda pedagogik ilm-fan rivojiga hissa qo‘shishga qaratilgan.
Tadqiqot obyekti. : O‘zbekistonda XX asrning ikkinchi yarmidagi pedagogik g‘oyalar tarixini o‘rganish jarayoni.
Tadqiqotning predmeti. O‘zbekistonda XX asrning ikkinchi yarmidagi pedagogik g‘oyalar tarixini o‘rganish mazmuni, ilmiy tadqiqot metodlari.
Tadqiqotning maqsadi. O‘zbek pedagogikasining XX asrning ikkinchi yarmida shakllangan asosiy g‘oyalarini, ularning rivojlanish jarayonlarini va ta'lim tizimiga ta'sirini chuqur va atroflicha tahlil qilish orqali, ushbu davrda yuz bergan pedagogik o‘zgarishlarni ilmiy asosda tushuntirish va bu jarayonlarni o‘rganish uchun zamonaviy ilmiy-tadqiqot metodlari va texnologiyalaridan samarali foydalanish usullarini ishlab chiqishdan iboratdir.
Tadqiqotning vazifalari.