Ro'yxatga olish sanasi 05 Dekabr 2024
194 SotishJamoada oilani boshqarish
MUNDARIJA
KIRISH……………………………………………………………………………3
I.BOB.JAMOA HAQIDA TUSHUNCHASI VA UNING MOHIYATI……….5
1.1. Jamoa haqida tushuncha, uning xususiyatlari va vazifalari………...……5
1.2. Jamoada va jamoa yordamida tarbiyalash………………………..………9
1.3. Oilada Jamoaning tarkib topishi va rivojlanish bosqichlari…………….10
II.BOB.JAMOADA OILANISH BOSHQARISH ASOSLARI
2.1. Jamoada oilani boshqarish usullari……………………………………...15
2.2.Sinf rahbarining sinf jamoasi bilan ishlash metodlari………………...…22
2.3.Jamoada pedagogning o’quvchi shaxsini o’rganish mahorati va metodi
lari………………………………………………………………………………....29
III.BOB. JAMOADA OILA BOSHQARISH USLUBLARI VA TAMOYILLARI
3.1.Jamoani boshqarish usullari…………………………………………….
3.2.Sinf rahbarning sinf jamoasi bilan metodlari…………………………...
3.3. Jamoada pedagogning o’quvchi shaxsini o’rganish mahorati va metodlari
XULOSA………………………………………………...……………………….31
FOYDALANILGAN ADABIYOTLAR………………………………………..33
KIRISH
Mavzuning dolzarbligi:O’zbеkiston erishayotgan, dunyo tan olayotgan ulkan yutuqlarning nеgizida turgan asosiy omil insondir. O’zbеkiston Rеspublikasi Konstitutsiyasining 64-moddasida “Ota-onalar farzand tarbiyasi uchun javobgardir” dеb bеlgilab qo’yilgan.Qolaversa, O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining “Xotin-qizlarni qo‘llab-quvvatlash va oila institutini mustahkamlash sohasidagi faoliyatni tubdan takomillashtirish chora-tadbirlari to‘g‘risida”gi PF-5325 Farmoni (02.02.2018), PQ-3808 O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining “O‘zbekiston Respublikasida oila institutini mustahkamlash konsepsiyasini tasdiqlash to‘g‘risida”gi qarori (27.06.2018)da ko`zda tutilgan maqsad va vazifalarni amalga oshirish jamiyatimizning ustuvor yo`nalishlaridan biriga aylangandir. Oilada ota-onalar ma'naviy boy e'tiborli va yuqori ma'lumotga ega bo’lsalar, shu darajada takomillashgan usul orqali o’z farzandlarini tarbiyalaydi. [1]
Buyuk ma'rifatparvar Abdulla Avloniyning “Tarbiya biz uchun yo hayot, yo mamot, yo najot – yo halokat, yo saodat – yo falokat masalasidir”, dеgan so’zlari bir asr avval millatimiz uchun qanchalik muhim va dolzarblik kasb etgan bo’lsa hozir ham o’z ahamiyatini yo’qotgani yo’qdir.
Oilada yosh avlodni ota-ona namunasi, oila an’analari, shajarasi, kasb-kori,
axloqiy-ma’naviy qadriyatlari asosida tarbiyalash, ular ongida oilaga sadoqat,
o’zaro mehr-muhabbat, hurmat hissini shakllantirish vositasida ularni oilaviy
hayotga tayyorlash kutilgan natijani beradi. Ota-onalarga oila tarbiyasida metodik
yordam beruvchi «Oila kutubxonasi» seriyasidagi kitobchalar va maxsus «Oila»
jurnalini nashr qilishni yo’lga qo’yish, barcha yo’nalishlardagi oliy va o’rta
maxsus ta’lim muassasalariga «Oila psixologiyasi va pedagogikasi» kursini joriy
etish oilani namunali tarbiya maskaniga aylantirish vositasidir. Buning uchun ota-onalarni tarbiya jarayoniga tayyorlash maqsadida ota-onalar universitetlari ishini
tiklash va takomillashtirish, umumta’lim maktablari, oliy va o’rta maxsus ta’lim
mazmuniga «Yoshlarni oilaviy hayotga tayyorlash» kursini kiritish va amalda qo’llash lozim. Oila pedagogikasi quyidagi fanlar bilan aloqada o‘sib-ulg‘aymoqda: oila pedagogikasi fani: falsafa, sotsiologiya, iqtisodiyot, anatomiya – fiziologiya,
psixologiya–pedagogika, ijtimoiy pedagogika, maxsus pedagogika, pedagogika
tarixi, pedagogik mahorat kabilar. Insonning ma’naviy va aqliy xislatlarini, asosan, uning olgan tarbiyasi, yashagan muhiti belgilaydi. Agar, yaxshi tarbiya insonning eng qimmatli boyligi bo‘lsa, noto‘g‘ri tarbiya uning uchun chinakamiga baxtsizlikka, hatto, halokatga aylanishini uqtirgan. Shuning uchun maktab tarbiyasi bilan bir qatorda oila tarbiyasiga ham katta ahamiyat berilgan. Oilada to‘g‘ri yo‘lga
qo‘yilgan tarbiya maktab uchun katta madaddir va, aksincha, oilada tegishli
tarbiya ishlari olib borilmasa, bu holda maktabning ta’lim-tarbiya ishini juda
qiyinlashtiradi. Demak, oila va maktab hamkorligi o’ziga xos dolzarblik
kasb etadi. Oila pedagogikasi talabalarni, o‘sib kelayotgan yosh avlodni barkamol
inson qilib tarbiyalashga hamda oilada beriladigan tarbiyaning mazmuni, umumiy
qonuniyatlari, tamoyil va metodlariga doir bilimlarni egallashiga xizmat qiladi.
Kurs ishining maqsadi:Jamoada oilani boshqarish oilani har tomonlama psixolik boshqarishda pedagogik qarashlar.
Kurs ishining vazifasi: Jamoada oilani boshqarish oilani har tomonlama psixolik boshqarishning ahamiyati
Kurs ishining tashkiliy tuzilmasi:Ushbu kurs ishi 3 ta bob,9 ta paragrf,xulosa hamda foydalanilgan adabiyotlardan iborat.
[1] O’zbekiston Respublikasi Prezidentining 2018 yili 30 – sentabrdagi “ Maktabgacha ta’lim tizimini boshqarishni takomillashtirish chora tadbirlari to’g’risida”gi PQ – 3955- sonli qarori.