Ro'yxatga olish sanasi 05 Dekabr 2024
194 SotishTa’lim menejmenti fanini o’qitishda kompyuterli ta’limdan foydalanish metodikasi
MUNDARIJA
KIRISH……………………………………………………………………………….3
I-BOB TA'LIM MENEJMENTI FANINI O’QITISHDA AKTNI QO’LLASHNING NAZARIY METADALOGIK ASOSLARI…….……………..5
1.1 Ta'lim menejmen fanini o’qitishda kompyuterli ta'limni tashkil etishning nazariy asoslari…………………………………………………………………………………5
1.2 Ta'limda AKT dan foydalanish bo’yicha xorij tajribasi………………………….10
II-BOB TA'LIM MENEJMENT FANINI O’QITISHDA KAMPUYTERLI TA'LIMNI TAKOMILLASHTIRISH SHART-SHAROITLARI……………….24
2.1 Ta'limda axborot almashish vositalarini takomillashtirish omillar……………..24
2.2 O’tishda kompyuterli texnikalardan foydalanishning ta'lim samaradorligiga ta'siri…………………………………………………………………………………27
XULOSA.....................................................................................................................34
FOYDALANILGAN ADABIYOTLAR...................................................................35
KIRISH
Qanchalik qiyin bo‘lmasin, biz yoshlar tarbiyasi bo‘yicha o‘zimizga xos va ta’sirchan, bugungi kunga hamohang usullarni izlab topishimiz kerak. Jondan aziz farzandlarimizni buzg‘unchi va zararli g‘oyalar, jinoyatchilik, giyohvandlik, loqaydlik, ma’naviy qashshoqlik kayfiyatidan asrashimiz zarur. Bunday salbiy holatlarni bartaraf etishda barchamiz, avvalo, siz, aziz yoshlar faol bo‘lishingiz kerak. Xalqimizning ma’naviy qudrati va boqiy an’analarini asrab-avaylash va butun dunyoga tarannum etishga sizlar albatta qodirsiz, – dedi Shavkat Mirziyoyev.
Mavzuning dolzarbligi:So‘nggi yillarda boshqaruv g’oyalarining rivojlanishi pedagogik menejment muammolarini hal etish bilan bog’liqdir. Ko‘pgina ilmiy adabiyotlarda pedagogik menejment atamasi orkali maqsadga erishish xamda qo‘yilgan vazifalarni bajarishda insoniy, iqtisodiy va samarali yo‘llar bilan insonlarni boshqarish va vositalardan foydalanish tushunchalari keltiriladi. Ba’zan “pedagogik menejment” iborasi maktabni boshqarish yoki ta’limni boshqarish sinonimlari sifatida tushuntiriladi. Bunday tushuncha unchalik to‘g’ri emas, ta’lim menejmenti, shuningdek, umumiy o‘rta ta’lim menejmenti tushunchalari sinonim sifatida ko‘proq to‘g‘ri keladi. “Pedagogik” so‘zi keng qamrovli bo‘lib, o‘ziga biroz boshqacha vazifalarni yuklaydi.
Kurs ishining maqsadi:Maktabni boshqarish mazmun-mohiyatiga ko‘ra ta’limni boshqarishdan farq qiladi, chunki maktabda faqat ta’lim-tarbiya jarayonini tashkil etish va uni boshqarish vazifalari amalga oshirilmaydi, balki ta’lim-tarbiyajarayonini ilmiy asosda tashkil etishning o‘ziyoq bir qancha vazifalarning bajarilishini, ya’ni talim-tarbiya jarayoni ishtirokchilariga zaruriy sharoitlarni yaratish, ularning faoliyatini tashkil etish, muvofiqlashtirish, nazorat kilish, tahlil qilish va baholash, shuningdek, mazkur jarayonni amalga oshirish.
Kurs ishining vazifasi:uchun moddiy texnika bazasini yaratish va mustahkamlab borish, yangi pedagogik va axborot texnologiyalari bilan qurollantirish, yuqori malakali mutaxassislar bilan ta’minlash kabi qator boshqa vazifalarni ham amalga oshirishni nazarda tutadi. Shunday ekan, maktabda boshkaruv faoliyatini tashkil etuvchi rahbarlar nafaqat pedagogik tajribaga, balki boshqaruv funksiyalari va ularning vazifalari, boshqaruv metodlari va ulardan foydalanish, boshqaruv algoritmi va uning mohiyati, boshqaruv qarorlari va ularni qabul qilish yo‘llari hamda rahbarlik uslublari vaularni qo’llash kabi qator tushunchalarga ham ega bo‘lmog’i lozim.
Ko‘rinib turibdiki, ta’lim muassasalarini boshqarishda ta’lim menejmenti fanining o‘rni beqiyos bo’lib, u raxbarlarga menejmentning asosiy tushunchalari va ularning vazifalarini, boshqaruvning maqsadi va vazifalari, zamonaviy maktabning tashkiliy tuzilishi, strategik boshqaruv va rejalashtirish qoidalarini, zamonaviy boshqaruvning usullarini, rahbarlik san’ati sirlarini o‘rgatadi.
Kurs ishining predmeti:Kurs ishini mazmunli yoritishda II ta bob,hamda 4 ta parafrifdan foydalanilgan.
I-BOB TA'LIM MENEJMENTI FANINI O’QITISHDA AKTNI QO’LLASHNING NAZARIY METADALOGIK ASOSLARI.
1.1.Ta'lim menejmenti fanini òqitishda kompyuterli ta'limni tashkil etishning nazariy asoslari.
Bugungi kunda mamlakatimizda amalga oshirilayotgan ta’lim tizimidagi zamonaviy islohotlar, ijtimoiy-iqtisodiy rivojlanish hamda bozor iqtisodiyoti chuqur ildiz otib borayotgan davrda Kadrlar tayyorlash milliy dasturiga muvofiq bir qator yangi talablar yuzaga keldi. Ular ichida eng muhimlari: ijtimoiy-psixologik diagnostika; guruhlarda o‘zaro shaxsiy munosabatlarni, rahbarlik munosabatlarini tahlil qilish va tartibga solish; ta’lim jarayonini va ijtimoiy ixtiloflarni hamda stresslarni boshqarish; ta’lim tizimini zamonaviy axborot texnologiyalari bilan ta’minlash; pedagogik xodimlarga bo‘lgan ehtiyojlarni tahlil qilish; pedagogik xodimlarning kasbiy va ijtimoiy-psixologik moslashuvi hamda ularni qayta tayyorlash va malakasini oshirish; umumiy o‘rta ta’lim muassasalarini boshqarish tizimini takomillashtirish; ta’lim tizimini boshqaruv jarayoniga yangicha yondashuv; ta’lim muassasalarida mehnat-huquqiy munosabatlar masalalaridir. Bu nafaqat ta’lim tizimidagi boshqaruv muammolarini, balki maktab rahbarlari tomonidan boshqaruvni takomillashtirish hamda uning uslublarini amaliyotga tatbiq etish, shuningdek, turli darajadagi rahbarlarning boshqaruv faoliyatida muammolarni oldindan ko‘rish va ularni ijobiy hal etish qobiliyatlarini shakllantirishni olga surmoqda.