Войти Регистрация

Docx

  • Рефераты
  • Дипломные работы
  • Прочее
    • Презентации
    • Рефераты
    • Курсовые работы
    • Дипломные работы
    • Диссертациии
    • Образовательные программы
    • Инфографика
    • Книги
    • Тесты

Информация о документе

Цена 50000UZS
Размер 461.4KB
Покупки 0
Дата загрузки 07 Июнь 2025
Расширение docx
Раздел Курсовые работы
Предмет Техника и технология

Продавец

iroda

Дата регистрации 22 Апрель 2025

2 Продаж

“Lentali konveyerning yuritmasini hisoblash”

Купить
Mavzu: “Lentali konveyerning yuritmasini hisoblash”
Mundarija
1 Kirish 
2 Asosiy qism 
1.  Yuritmaning kinetik hisobi 
2. Elektrodvigatel markasini tanlash 
3. Ochiq uzatmalarni hisoblash( zanjirli, tasmali,tishli) 
4. Yopiq uzatmalarni hisoblash( silindrsimon, konussimon, chervyakli) 
5. Vallarning taqribiy hisobi 
6. Vallarning aniqlangan hisobi 
7. Podshipniklarni tanlash 
8. Shponkali birikmalarni tanlash
9. Muftalarni tanlash 
10. Moy turini tanlash 
3 Xulosa 
Foydalanilgan adabiyotlar  Kirish
Mashinasozlik   sanoat   va   qishloq   xo’jaligining   taraqqiyot   etishi   zarur   bo’lgan
texnikaviy   baza   yaratadi.   Shunday   ekan,   har   bir   ishchi,   injener   hamda   olimning   vazifasi
zamonamiz   talabiga   to’la   javob   beradigan,   yuqori   unumli,   mustahkam   va   foydali   ish
koeffitsienti   yuqori   bo’lgan   yangidan-yangi   mashinalar   yaratishdan   iborat.   Buning   uchun
mashinalar   loyihalashda   ular   detallarining   mumkin   qadar   engil   etarli   darajada   mustahkam,
ishqalanishga   chidamli,   shakli   oddiy,   ishlatilishi   qulay   va   xavfsiz,   shuningdek,   davlat
standartlarida   qo’yilgan   talabalarni   to’la   qondiradigan   bo’lishiga   erishish   kerak.   Bundan
tashqari,   detallar   ishdan   chiqqanda   yangisiga   tez   va   oson   almashtiriladigan   bo’lishi   ham
zarur. 
Konveyer   transporti   (lentali   konveyerlar)   yumshoq   va   yaxshi   maydalanadigan
(bo‘laklar   o‘lchami   400mm   gacha   bo`lgan)   kon   jinslarini   tashishda   qo‘llanadi.   Kar ь erlarda
ishlaydigan   qazish   uskunalari   unumdorligining   diapazoni   keng   (15000   m3/soatgacha)
bo‘lishi   konveyerlardan   har   qanday   yillik   yuk   aylanmalarida   ham   foydalanish   imkonini
beradi.   Yuk   tashish   jarayonining   uzluksizligi   va   180gacha   qiyalikda   amalga   oshirilishi
konveyer transportining asosiy afzalligidir. Yillik Yuk aylanmasi 20-30 mln.t., chuqurligi 150
m dan ko‘p va tashish masofasi 10-20 km bo`lgan karerlarda konveyer transportini qo‘llash
yuqori samaradorlikni ta’minlaydi. 
Agar konveyer transporti avtomobil va temir yo`l transporti bilan birgalikda (aralash)
qo`llanilsa,   uning   samaradorligi   yanada   yuqori   bo`ladi.   Xozirgi   vaqtda   qoyasimon,
bo`laklarining   o`lchami   1000   mm.gacha   bo`lgan   kon   jinslarini   tashishga   mo`ljallangan
maxsus   konveyerlar   ishlab   chiqarilmoqda.   Bu   konveyerlar   lentali   konveyer   transportini
qo`llanish doirasini yanada kengaytirishga imkon yaratadi. 
Ushbu   kurs   ishida   yuritmalar,   ularning   turlari   va   lentali   konveyerlar   yuritmasini
hisoblash ko`rsatib o`tilgan. 2.Asosiy qism
Konveyer yuritmasi
Tasmali   konveyer   yuritmasi   bitta   yoki   bir   nechta   etaklovchi   baraban,   reduktor,
yuritgich,   ishga   tushiruvchi   mufta,   ba’zi   hollarda   tasmani   tozalash   qurilmasidan   tashkil
topadi. Konveyerdan Yukni tushirishda qulaylik tug‘dirish maqsadida er osti konveyerlarida
oldinga chiqarilgan baraban o`rnatiladi. Odatda ushbu jami majmua Yurituvchi stansiya deb
ataladi (1- rasm). 
Yurituvchi   stansiyada   tortish   kuchi   (harakatlantiruvchi   kuch)   barabandan   tasmaga
ularning bir-biriga tegib turgan yuzasida paydo bo‘ladigan ishqalanish kuchi orqali uzatiladi. 
Tasma   tarangligi   (barabanni   siquvchi   kuch),   ishqalanish   koeffitsienti   va   barabanni
tasma   bilan   qamrash   burchagi   qanchalik   katta   bo‘lsa,   tasma   barabanni   aylanib   o‘tishida
ishqalanish   tufayli   uzatiladigan   harakatlantiruvchi   kuchning   qiymati   ham   shunchalik   katta
bo‘ladi. 
Ishqalanish   koeffitsienti   shaxta   atmosferasi   sharoitida   nisbatan   past.   Baraban   (lar)
yuzasini   ishqalanish  koeffitsienti  yuqori  bo‘lgan material   (yog‘och, rezina  va  h.k)   lar   bilan
qoplash bu koeffitsientni bir oz oshishiga olib keladi. 
Tasmali   konveyerlarning   normal   ishlashining   muhim   shartlari   ularni   to‘g‘ri   o‘rnatish
(montaj   qilish),   to‘g‘ri   Yuklash   va   Yukini   tushirish   hamda   tasma,   roliklar   va   butun
konveyerga diqqat bilan muttasil ravishda qarab turishlikdir. 
Energiya manbai bilan mashinaning ish bajaruvchi qismi oralig’ida joylashib , ularni
o’zaro   bog’lovchi   hamda   harakatni   talab   qilinganidek   boshqarishga   imkon   beruvchi
mexanizmlar uzatmalar deb ataladi. 
Mashinasozlikda   mexanikaviy,   elektrik   pnevmatik   va   gidravlik   uzatmalardan
foydalaniladi. 
Mexanikaviy uzatmalar ikki turga bo’linadi: 
1. Ishqalanish hisobiga ishlaydigan uzatmalar (friktsion va tolali); 2. ilashish hisobiga ishlaydigan uzatmalar (tishli, chervyakli, zanjirli). 
Demak,   mexanikaviy   uzatmalarni   tashkil   etuvchi   asosiy   detallar   o’zaro   tegib   turadi
yoki   egiluvchan   zveno   (tasma,   zanjir)   orqali.   Bundan   tashqari   mexanikaviy   uzatmalar
vallarning   o’zaro   joylashuviga   qarab:   parallel,   kesishgan   va   ayqash   valli   turlarga   uzatish
sonining o’zgarishiga qarab esa uzatish soni o’zgarmas, pog’onali o’zgaruvchi va pog’onasiz
o’zgaruvchi xillarga bo’linadi. 
Ishqalanish   hisobiga  ishlovchi  uzatmalarning  asosiy  detallari  (g’ildirak,  shkiv  va  shu
kabilar)   silliq   sirtga,   ilashish   hisobiga   ishlaydigan   uzatmalarning   asosiy   detallari   (tishli
g’ildirak,   chervyak   va   shu   kabilar)   esa   katta   burovchi   momentninng   uzatilishini
ta’minlaydigan tishlarga ega bo’ladi. 
Uzatmalarga   energiya   manbaidan   energiyani   bevosita   qabul   qilib   oluvchi   val
etaklovchi  val deb, bu valldan energiyani  qabul qilib, ish bajaruvchi  qismga uzatuvchi  vall
esa bog’lanuvchi vall deb ataladi. 
Agar   uzatma   bir   necha   pog’onali   bo’lsa,   har   bir   pog’onaning   enargiya   manbai
tomonidan birinchi vali ikkinchi valga nisbatan etaklovchi, ikkinchi val esa shu pog’onadagi
etaklanuvchi vall bo’ladi. 
Uzatmalar   loyixalash   uchun   vallardagi   quvvat,   aylanishlar   tezligi   berilgan   bo’lishi
kerak. 
Tish uzatmalar tasnifi: 
Mashinasozlikda ishlatiladigan eng ko’p uzatma bu ilashish xisobiga ishlaydigan tishli
uzatma xisoblanadi. 
Afzalliklari: 
1. Katta tezlik va nagruzkalarda ishonchli ishlaydi 
2. Gabarit o’lchamlari kichik (ixcham) 
3. Chidamliligi yuqori 
4. F.I.K. yuqori n=0,97 -0,98 
5. Podshipnik va vallardagi nagruzkalar nisbatan kichik  6. Uzatmalar soni qat’iy qiymatga ega 
7. Tishli g’ildirak tayyorlash uchun har hil materiallardan foydalanish mumkinligi . 
Kamchiliklari: 
1. Tayyorlashning murakkabligi; 
2. Katta tezliklarda ishlatilganda shovqin chiqarishi; 
3. Zarbiy kuchlarning zarari ko’pligi. 
Tish.   Uzatmalarni   ularning   bir-biriga   nisbatan   joylashuviga   qarab:   tsilindrik   vallar
o’qlari parallel; konussimon vallar o’qlari kesishuvchi vintaviy vallar o’qlar ayqash. 
Aylanma   to’g’ri   chiziqli   harakatni   ilgarilanma   harakatga   aylantiruvchi   mexanizm
sifatida tishli g’ildirak bilan tishli reykadan iborat uzatma ishlatiladi va u reykali uzatma deb
ham yuritiladi. 
Tishlarning   g’ildirak   sirtida   joylashishiga   qarab:   to’g’ri   tishli,   qiya   tishli,   shevron
(kombinatsiyalashgan) aylanaviy tishli g’ildiraklar deb ataladi. 
Xulosa   qilib   shuni   aytish   mumkinki,   garchi   so’ngi   yillarda   eyilish   va   tish   sirtining
yulinib   chiqishi   kabi   xodisalarni   e’tirof   etuvchi   hisoblash   usullari   tavsiya   etila   boshlagan
bo’lsada,   ular   ilmiy   nuqtai   nazardan   to’la   asoslangan   deb   bo’lmaydi.   Shuning   uchun   tishli
uzatmalarni   loyihalashning   hozirgi   zamon   usuli   sifatida   tishlarni   eguvchi   hamda   kontakt
kuchlanish bo’yicha hisoblashga asoslangan usul tavsiya etiladi. 
Zanjirli   uzatmalar   mashinasozlikda   zanjirli   uzatmalarning   harakatga   keltiruvchi
mexanizmi   bo’yicha   -   yuritma,   Yuk   (1.1)tashish   va   tortish   uchun   mo’ljallangan   turlari
ishlatiladi.   Uzatma   turlarining   har   birida   o’ziga   mos   zanjir   ishlatiladi.  Yuk   tashish   uchun
ishlatiladigan zanjirlar Yukni osib qo’yish va uni ko’tarib turish uchun xizmat qiladi. Bunday
zanjirlarning   qadami   15   /   140   mm   gacha   bo’ladi.   Tortish   uchun   mo’ljallangan   zanjirlar
elevator,   konveyer,   eskalator   kabi   Yuk   tashish   mexanizmlarida   ishlatiladi.   Uning   qadami
60/1250 mm qilib tayyorlanadi. Zanjirli uzatmalar ilashish hisobiga ishlaydigan uzatmalarga
mansub   bo’lib,   etaklovchi   va   etaklanuvchi   yudduzchalardan,   hamda   ularga   kiydirilgan
zanjirdan tashkil topadi. 
Afzalliklari:  1. oladi. 
2.   Tishli   uzatmaga   qaraganda   harakatni   nisbatan   uzoq   masofaga   uzata   tasmali
uzatmaga qaraganda: 
a) tuzilishi ixcham; 
b) nisbatan katta quvvatni uzata oladi. 
v) vallarga tushadigan kuch kichik; 
g) bir zanjir orqali bir necha yulduzchani harakatga keltirish mumkin; 
d) sirpanish hodisasi yo’qligi natijasida uzatish soni qat’iy qiy matga ega.; 
e) F.I.K. yuqori. (n=0.95-0.98). 
Kamchiliklari:
1. zanjir elementlarining tez eyilishi. 
2. Uzatmani katta tezlikda ishlatib bo’lmasligi. 
3. uzatmaning shovqin bilan ishlashi. 
4. sharnirli eyilish xisobiga zanjir uzunligining ortishi, natijada qo’shimcha taranglash
moslamasi qo’yish kerakligi; 
5. tannarxining yuqoriligi; 
6. yulduzchalarni tayyorlashning murakkabligi; 
Ishlatilish   sohalari:   Stanoklarda,   transport   va   qishloq   xo’jalik   hamda   ko’tarish
mashinalarida.   Zanjirlar   turlariga   qarab,   vtulkali;   vtulka   rolikli;   rolikli   va   tishli,   zanjirning
soniga qarab bir  qatorli, ko’p qatorli  turlarga bo’dinadi. Bunlan tashqari, zanjirli  uzatmalar
ochiq va yopiq bo’lishi mumkin. 
Vtulka rolikli zanjir V<15m/s bo’lganda, vtulkali zanjirlar tezlik V= 10 m/s bo’lganda,
rolikli zanjirlar tezlik 20 m/s bo’lganda ishlatiladi. Va ularning o’lchamlari GOST 13568-75
bo’yicha   standartlashtirilgan.   Tishli   zanjir   o’zaro   sharnirli   bog’langan,   tishga   o’xshash
chiziqlari   bo’lgan   plastinkalar   majmuidan   iborat   bo’ladi.   Plastinkalar   soni   zanjir   eniga
bog’liq xolda tanlanadi.  Bunday zanjirlar tezlik v<25m/s  bo’lganda ishlatiladi va o’lchamlari GOST 13552-68
bo’yicha standartlashtirilgan. 
Sirpanish podshipniklari.
Vallar  va o’rnatilgan  detallar  bilan birga  aylanuvchi  o’qlar  tayanch  qismlari  -  shiplar
bilan podshipniklarga tayanadi. Ularning shakli va konstruktsiyalari valning aniq aylanishini
ta’minlaydi. Qo’zg’almas o’qlarda podshipniklar aylanuvchi detallarni tutib turadi. 
Tushayotgan   nagruzkalarning   yo’nalishiga   qarab   sirpanish   xodisalari   asosan   ikki
turga:   valning   o’qiga   tik   chiziq   bo’ylab   ta’sir   qiluvchi   nagruzkaga   mo’ljallangan   radial
podshipniklar   va   val   o’qi   bo’yicha   ta’sir   qiluvchi   nagruzkalarga   chidamli   tirak
podshipniklarga   bo’linadi.   O’qqa   tik   va   parallel   nagruzkalar   baravariga   ta’sir   qiladigan
xollarda bir uzelning o’zida ikkala xildagi podshipniklar ishlatiladi. 
Ishqalanish turiga qarab podshipniklar sirpanish sirpanish podshipniklari va dumalash
podshipniklari   ga   bo’linadi.   Podshipniklarning   har   qaysi   turini   qanday   soxalarda   ishlatish
kerakligi   mashinalarning   qonstruktiv   va   ishlatilish   xususiyatlariga   qarab   aniqlanadi   va
qanday   tipdagi   podshipniklarni   tanlash   kerakligi   ba’zan   ancha   murakkab   masala   bo’lib
qoladi. 
Ba’zi   muxim   soxalarda   quyidagi   afzalliklari   tufayli   ko’proq   sirpanish   podshipniklari
ishlatiladi: 
1.   katta   nagruzka   va   aylanish   tezliklarda   (o’zgarmas   ish   rejimida)   nisbatan   ko’pga
chidaydi; 
2. Ajratma qilib ishlangan sababli val (tirsakli val) ning istalgan uchastkasiga montaj
qilish mumkin; 
3. Vallarni nisbatan juda aniq markazlash imkonini beradi (stanoklarning shpindellari);
4. Moy qatlami amortizatsiyalab turadi, zarb nagruzkalarda bu xususiyati juda yaxshi
foyda beradi; 
5. Radial yo’nalishda gabaritlari katta emas; 
6. Ifodalangan muxit sharoitida ham uzoq muddat ishlay oladi. 
Lekin sirpanish podshipniklarining muxim kamchiliklari xam bor:  1. Moy ko’p sarf bo’ladi; 
2.   kata   nagruzka   va   tezliklarda   podshipnik   uzeli   konstruktsiyasi,   shuningdek   uni
ishlatish ancha murakkablashadi; 
3.   Yuritish   uchun   ko’p   vaqt   ketadi   (mashinani   yurgizish   vaqtida   ishqalanish
koeffitsenti oshadi). 
Podshipnik tipini asosan quyidagi omillarga ko’ra tanlanadi: 
1. Radial va o’q bo’yicha yo’nalgan nagruzkalarning nisbiy miqdorlari; 
2. Ta’sir qilayotgan nagruzkalarning harakteri: doimiy, o’zgaruvchan, zarbli; 
3. Valning aylanishlar soni; 
4. Temperatura sharoitlari; 
5. Montaj qilish va qismlarga ajratish sharoitlari; 
6. Aylanishning talab qilinadigan aniqligi; 
7. Tayanchlardagi sharoitlar. 
Val kesimning tayanch ustida burilish burchagi. 
2. Lentali konveyer yuritmasini hisoblash.
 Yuritmaning umumiy foydali ish koeffitsienti. yuqoridagi   hisob-kitoblardan   kelib   chiqib,   quvvati   15   kWt,   chastotasi   1470min-1   bo`lgan
4AI60  4 У 3  rusumli   elektr  dvigatelni  tanlaymiz.  Tanlangan  dvigatelni  aylanish   chastatosiga
ko‘ra uzatma uchun umumiy uzatish soni                                      
Uzatmalardan birining, masalan tasmali  uzatma uchun uzatish sonini o‘zgarmas qilib
qoldirib, reduktor uchun uzatma sonini aniqlaymiz
                               
uzatish   sonining   2p   i   qiymatini   belgilab   olamiz   ?????? 2 ?????? =4,5   yuritma   umumiy   uzatish   sonining
hisobiy qiymati 
?????????????????? = ?????????????????? = ?????????????????? = ?????? , ?????? · ?????? , ?????? = ???????????? , ??????
Berilgan  ω 3 qiymatiga ko‘ra, hisoblangan n3p qiymati farqini, ya’ni xatolikni topamiz.    Xulosa
Xulosa qilib shuni aytish mumkinki, biz bu kurs ishida uzatmaning tuzilishi, hisoblash
ketma-ketligini,   uzatmalarda   o’q   bo’ylab   yo’nalgan   kuchlar   hamma   vaqt   konuslarning
uchidan   uning   asosiy   tomoniga   yo’llangan   bo’lishligini   ko’rib   o’tdik.   Lentali
konveyerlarning   tarkibiy   qismi   bo’lgan   detal,   uzel   va   mexanizmlarning   vazifasini,
tuzilishini,   ishlashini,   yutuq   va   kamchiliklarini   hamda   ularni   hisoblash   yo’l   yo’riqlarini
ko`rib chiqdik. 
Kurs loyihasi davomida 4AI60 4 У 3 markali dvigatel tanladik. Ushbu dvigatel quvvati
15 kWt, aylanish chastotasi 1470 min-1.  Foydalanilgan adabiyotlar:
1.”Mashina   detallari”   fanidan   ma`ruzalar   matni   Umumtexnika   fanlari   kafedrasining
katta o’qituvchisi, p.f.n. Xolmurodov T.N. 
2.”Yuritmalar.Tasmali   va   zanjirli   uzatmalarni   loyihalash”   Shoobidov   Sh.A,   Musayev
S.U 
3.Internet ma`lumotlari www.detalmash.ru

“Lentali konveyerning yuritmasini hisoblash”

Купить
  • Похожие документы

  • Uch korpusli bug'latish apparatining hisobi
  • Kaliy xlorid ishlab chiqarishning loyihasi va bo'laklagich qurilmnasining mukammal hisobi.
  • Tabiiy gazni tozalash jarayonini avtomatik boshqarish
  • BDQ apparatini mukammal hisobi bilan Markaziy Qizilqum fosforitidan olingan EFK asosida ammofos ishlab chiqarish sexining loyihasi (N=335000 ty ammofos xom ashyo, C(H3PO4)=24,2% P2O5, C(NH3)=99,5%)
  • Algoritmlarni loyihalashtirish va tahlil qilish

Подтвердить покупку

Да Нет

© Copyright 2019-2025. Created by Foreach.Soft

  • Инструкция по снятию с баланса
  • Контакты
  • Инструкция использования сайта
  • Инструкция загрузки документов
  • O'zbekcha